×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
شاهد نفوذ گسترده در شؤون امنیتی و اطلاعاتی کشوریم / سیستم امنیت داخلی، برآورد درستی از اوضاع کشور ندارد

به گزارش همنوا به نقل از عصرایران، نماینده  تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات ترور در کشور توسط اسرائیل، گفت: موضوع نفوذ خیلی جدی است، اگر به صحبت های مسئولان امنیتی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس دقت کنیم آنها با یک اعتماد به نفسی صحبت می کنند و اینکه رزمنده ما را از سوریه تعقیب می کنند تا در خیابان های تهران روبروی مجلس وی را ترور می کنند نشانه های خوشایندی نیست. ما هر چقدر از برتری نظامی خودمان در رویاروی مستقیم با رژیم اشغالگر قدس صحبت کنیم، لکن عقبه این برتری علامت هایی از خودش مخابرات می کند که نشان دهنده نفوذ و رسوخ گسترده در شؤون امنیتی و اطلاعاتی کشور است .

احمد علیرضا بیگی با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: در این خصوص نشانه کم نداریم از جمله رخنه ای که به وزارت دفاع صورت گرفت و آنها بر این مبنا فیلم سینمایی می سازند و برای اثبات توانمندی های خودشان بزرگ نمایی های قابل توجهی را انجام می دهند.

عضو کمیسیون امور داخلی افزود: معتقدم در تعیین اولویت ها و تعیین عنصر اصلی برای دستگاه های اطلاعاتی ما مشکلی پیش آمده است. عنصر اصلی که عمده قوای ما باید برای به دست آوردن آن متمرکز باشند رویارویی با بیگانه و نفوذ آنهاست.

وی ادامه داد: الان این برتری هایی که رژیم اشغالگر قدس در این صحنه ها از خودش نشان می دهد حکایت از این دارد که میدان را برای خودش خالی دیده است که ما هر از چندگاهی شاهد وقوع عملیات تروریستی در پایتخت هستیم .

بیگی در پاسخ به این پرسش که این رخنه چگونه انجام شده است گفت: قابلیت ها و توانایی های ما باید بر اولویت ها متمرکز شود. ما توانستیم "ریگی" را از آسمان به زمین بیاوریم و این ضرب شست اساسی برای کسی بود که در ارتباط مستقیم با پایگاه آمریکا در قرقیزستان بوده است؛ بعد در صحنه ای این گونه دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل به ما ضرب شصت نشان می دهند که حکایت از این دارد که ما بر مبنای اولویت ها، توانایی هایمان را متمرکز نکردیم.

وی تاکید کرد: موضوعات مختلف ما در اداره کشور به سرعت تبدیل به موضوعات امنیتی می شود؛ موضوعی مثل زباله در سراوان گیلان که موضوعی بدیهی و مورد درخواست و مطالبه مردم است به تیراندازی،شلیک گاز اشک آور منجر می شود؛ یا حضور بانوان برمبنای دعوتی که به استادیوم صورت گرفته و علی القاعده باید تبدیل به نقطه قوت ما در صحنه ورزش و جهان شود، تبدیل به چالش امنیتی می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در پاسخ به اینکه چرا حوادث، این گونه تبدیل به چالش های امنیتی می شود گفت: ما در برآوردهای امنیتی دچار اشتباه هستیم؛ کما اینکه آقای روحانی در بحث افزایش قیمت بنزین تصور می کرد با یک ابلاغیه به وزارت نفت می تواند قیمت بنزین را از هزار تومان به سه هزار تومان برساند؛ تا جایی که کار را به وزیر کشور واگذار می کند و خودش می خوابد و صبح جمعه متوجه می شود. این مسائل نشان می دهد سیستم امنیت داخلی فاقد برآوردی صحیح از اوضاع کشور است.

وی افزود: بنده به وزیر کشور تذکر دادم که وقوع اتفاقاتی از این دست، باعث می شود که موضوعات پیش پا افتاده، ساده و اجتماعی و مطالبات مردم  به درگیری های خیابانی، شلیک گلوله و گاز اشک آور منجر شود. همه اینها تغییر در رفتار اداره کشور را می طلبد، نوع نگاه به اداره کشور باید تغییر کند. باید امکان دیده شدن و مشارکت مردم را فراهم کنیم.

بیگی تاکید کرد: اصل۲۷قانون اساسی می گوید اجتماعات آزاد است مگر اینکه مخل به مبانی اسلام و مسلحانه باشد. وقتی تجمعی از جانب کارکنان بازنشسته مخابرات اتفاق می افتد، اینها که مخل اسلام نیستند و قطعا مسلحانه نیز نیست، ولی وقتی این تجمع ساده منجر به درگیری می شود، حکایت از این می کند که ما برآورد صحیحی از آنچه اتفاق می افتد نداریم و این به فراگیر شدن موضوعات از این دست کمک می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.