×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 1 آذر 1403  .::.   برابر با : Thursday 21 November 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26250 خبر
سونامی قیمتی چیپس زیر سایه تولیدکننده ایرانی

به گزارش همنوا، قاسمعلی حسنی گفت: چیپس ۷۰ الی ۸۰ درصد افزیش قیمت داشته است. بخشی از افزایش قیمت به‌دلیل روغن با ۳۰۰ درصد افزایش و سایر محصولات تولیدی می‌باشد. از طرفی کارخانه‌ها سود بیشتری هم می‌برند و نمی‌توان دائما این رویه را توجیه کرد.

حسنی از خالی بودن بخش اعظم پاکت‌های چیپس و افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ این قلم خوراکی  انتقاد کرد و گفت: این کالاها دارای قیمت درج شده برای مصرف‌کننده هستند. قیمت مصرف‌کننده نیز تحت‌نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده صادر می‌شود.

هیچ شرکت تولیدی نمی‌تواند بدون نظر این سازمان قیمتی برای مصرف‌کننده درج کند. این شرکت‌ها نیز حتما از دید خود توجیهاتی داشته و آنالیز قیمتی استخراج کرده‌اند.

وی در عین حال به افزایش نرخ دستمزد کارگر و حمل‌ونقل و… نیز اشاره کرد و افزود: بیمه و تورم و سود بنکدار، تولیدکننده و خرده‌فروش موجب افزایش ۷۰ تا ۱۰۰درصدی چیپس شده است.

کرونا، قیمت تنقلات را هم افزایش داد

دبیر اتحادیه بنکداران همچنین به افزایش قیمت تنقلات در جهان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: مصرف این قبیل خوراکی‌ها به‌شدت بالا رفته و چیپس هم از جمله کالاهایی است که طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر خانه‌ها مصرف می‌شود.

قاسمعلی حسنی در عین حال این مسئله را عاملی ندانست که قیمت چیپس تا این میزان فزونی پیدا کند. همچنین تولیدکننده سازمان حمایت را مجاب کرده که که تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تایید کنند. ضمن این که پفک و محصولات مشابه آن نیز تا ۶۰ درصد گران‌تر شده است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از افزایش ۹ باره قیمت توسط کارخانه‌ها و نیز سیری ناپذیر بودن واردکننده‌ها گلایه کرد و گفت: برخی کسبه هم گران‌فروشی کرده‌اند و از طرفی ممنوعیت واردات تنقلات خارجی، فضایی باز برای تولیدکننده بی‌رقیب داخلی ایجاد کرده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.