×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
سرقت‌های عجیب و غریب در ایران/ از درخت و پتو تا سرقت مواد غذایی

به گزارش همنوا، سرقت‌های عجیب و غریب در ایران هر روز در حال افزایش به موارد عجیب‌تر با روش‌های بسیار مبتدیانه است، موضوعی که به راحتی ادعا‌های رئیس پلیس آگاهی تهران در مورد افزایش جرم اولی‌ها را تائید می‌کند.

در حال حاضر بر اساس آمار‌های پلیس میزان جرم اولی‌های دستگیر شده ۳۰ درصد از قبل افزایش نشان می‌دهد و همین می‌تواند زنگ خطر را در مورد امنیت به صدا در بیاورد، موضوعی که نشان می‌دهد در کنار مجرمان حرفه‌ای سرقت‌های خرد مانند موبایل قاپ ها، زورگیران و کیف قاپان باید با دسته جدیدی از مجرمان ناشی روبرو باشیم.

سرقت درخت برای فروش

۱۲ دی ماه بود که رئیس پلیس شهر ری از دستگیری یک دزد خبر داد که درخت می‌دزدید. این دزد با وانت در سطح شهر می‌چرخید و درخت‌ها را از ریشه در می‌آورد و برای فروش به سرقت می‌برد. دزد جوان به سرقت ۳۰ درخت از مناطق مختلف شهر اعتراف کرد. پنج نفر از این دزد شکایت کردند.

سرقت گلدان بزرگ

شش ماه قبل فیلمی از سرقت یک گلدان بزرگ از مقابل یک مجتمع ساختمانی منتشر شد. زن جوان با خودرو پژو ۲۰۶ مقابل خانه هفت طبقه توقف کرد و با سرقت گلدان بزرگ از مقابل خانه و قرار دادن آن در خودرو فرار کرد.

سرقت تجهیزات پایه دکل برق فشار قوی

شاید تصورش هم سخت باشد که یک دزد برای چند کیلو آهن جانش را کف دستش بگیرد، اما اینبار سارقی به بالای تپه اطراف کرج رفته و دست به سرقتی خطرناک زده است. او زیر دکل برق فشار قوی چند صد کیلو ولت رفته و با آچار پایه‌های دکل برق و پیچ و مهره‌های آن را برای چند کیلو آهن به سرقت برده بود.

اتفاقی که علاوه بر احتمال مرگ سارق می‌توانست به سقوط دکل و حادثه‌ای خطرناک منجر شود. تاکنون چند مورد سرقت آهنگی برق در جای جای کشور به پلیس گزارش شده است.

سرقت آیفون تصویری منازل

دزد در کسری از ثانیه دوربین مداربسته و آیفون خانه را باز می‌کند و می‌برد. در ماه‌های اخیر در تهران چندین مورد سرقت دوربین و آیفون تصویری درب منازل به پلیس گزارش شده است. سارقان با باز کردن این اقلام آن‌ها را به کمترین قیمت در بازار سیاه به مالخر‌ها می‌فروشند و ضرر چند میلیونی به اهالی ساختمان وارد می‌کنند.

سرقت در حیاط

به گزارش جامعه ۲۴ ، شاید برایتان عجیب باشد که شب بخوابید و صبح وقتی بیدار شوید و با سرقت درب حیاط روبرو شوید، اما سارقان قفل این مرحله را هم باز کرده و در چند پرونده درب حیاط افراد را به خاطر گران بودن آهن از جا کنده و به سرقت برده‌اند. البته به جز درب، سارقان به دریچه‌های فلزی فاضلاب و پل‌های مقابل پارکینگ خودرو‌ها هم رحم نمی‌کنند.

سرقت بار از خودرو در حال حرکت

با خودش می‌گوید گاز می‌دهم تا زودتر به مقصد برسم، اما وقتی به مقصد می‌رسد متوجه می‌شود بخشی از بار به سرقت رفته است. راننده موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد و در تحقیقات مدعی می‌شود که هیچ توقفی نداشته است. پلیس دوربین‌های مسیر را بررسی می‌کند و متوجه می‌شود سارقان با خودرو نیسان، کامیون را تعقیب کرده و در چند دقیقه با زیرکی یکی از دزدان به قسمت بار وارد شده و چند بسته را با پرت کردن داخل نیسان به سرقت برده اند.

سرقت مواد غذایی

اینبار دیگر غیرقابل باور است که دزدی اصلا به دنبال پول، طلا و اجناس گران قیمت نباشد، اما دزدی در تهران شناسایی و دستگیر شده بود که عاشق مواد غذایی بود. این دزد به سوپر مارکت‌ها می‌رفت و فقط مواد غذایی را به سرقت می‌برد. او از سوی پلیس دستگیر و به زندان افتاد و در زندان با توبه قول داد دیگر دست به سرقت مواد غذایی نزند.

سرقت پتو

وقتی به پلیس زنگ زده بود نمی‌دانست چه باید بگوید، هم خنده‌اش گرفته بود و هم از اینکه مالش را برده بودند، عصبانی بود. بالاخره با پلیس تماس گرفت و از سرقت پتو خبر داد. سارق وقتی زن جوان پتو را شسته و آویزان کرده بود، پتو را از روی دیوار سرقت کرده بود. هنوز این سارق دستگیر نشده است.

به نظر می‌رسد باید با شرایط اقتصادی کشور منتظر سرقت‌های عجیب غریب‌تر بود و روز به روز سرقت‌هایی را شاهد باشیم که تصور رخ دادنش در یک شرایط نرمال اقتصادی بعید باشد.

_____

جامعه 24

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.