×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
سرقت از مزار شهدای آرامستان بقائیه

به گزارش همنوا به نقل از تبریزبیدار، یکی از شهروندان به تبریزبیدار می‌گوید: نه مسئولین به این گلزار رسیدگی می‌کنند و نه نگهبانی است که شب‌ها مواظب باشد.

خانواده یکی از این شهدا نیز در گفتگو با تبریزبیدار از بی‌تفاوتی مدیران شهری در برابر سرقت یادگاری‌های شهدا در این آرامستان ابراز ناراحتی کرد.

پیش‌تر در جلسات شورای شهر تبریز نیز نسبت به این معضل تذکر داده شده بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در گفتگو با تبریزبیدار در واکنش به این مسئله می‌گوید: این موضوع قبلا هم اتفاق افتاده بود ولی نه در وادی‌رحمت، بلکه در قبرستان مارالان و جاهای دیگر. در طول مسیر آرامستان وادی رحمت یک گرم‌خانه وجود دارد که شب‌ها افرادی در آنجا پناه داده می‌شوند، نمی‌خواهم بگویم این دزدی کار آن‌ها است ولی دور از ذهن نیست. صبح یا شب که از آنجا بیرون می‌آیند، بعضی‌ها به داخل شهر می روند، بعضی‌ها به وادی‌رحمت می روند، و بعضی ها هم به سمت شهرک اندیشه می‌روند و این‌ها هستند که موجب این کارها می‌شوند

فرخ جلالی ادامه می‌دهد: ما در وادی‌رحمت نگهبان داریم اما این مسائل فقط محدود به دزدی از مزار شهدا نیست؛ روزانه دزدی چند عدد چند شیر آب هم داریم! که عامل آن دستگیر شد و دیدیم که یک خانم است. افرادی هم که از گرم‌خانه می‌آیند، به خاطر دزدی از کوچک‌ترین چیزها، کلی خسارت به ما وارد می‌کنند؛ مثلا سیم تلفن را می‌کشند و کلی ضرر و خسارت می‌زنند که یک سیم پنج هزار تومانی را بدزدند! اما دزدی از مزار شهیدان خیلی کم اتفاق افتاده و دزد آرامستان مارالان را هم دستگیر کرده‌ایم.

وی می افزاید: بیشتر کارتن خواب‌ها تبدیل به گدایان حرفه‌ای شده‌‍اند! اما چه‌کار می‌شود کرد؟ معتادها شب‌ها می‌آیند این‌جا می‌خوابند و صبح دوباره روز از نو و روزی از نو، همان اتفاقات تکرار می‌شوند. البته الان سرقت خیلی کم شده است؛ فقط همین چند مورد از معتادها هستند که این‌ها هم در گوشه و کنار و جاهای دور دزدی می‌کنند. یک مورد دیگر هم این است که شب‌ها داخل قبرها می‌خوابند؛ ما که نمی‌توانیم یک به یک درون همه قبرها را بگردیم. خلاصه که باید بر این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود؛ مثلا این‌ها را ول نکنند که بیرون بیایند یا مثلا گرم‌خانه را در مسیری دورتر از این‌جا و دور تر از شهر بسازند‌

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در خصوص تدبیر برای جلوگیری از این قبیل سرقت‌ها گفت: نامه نوشته‌ایم و چند وقت پیش هم در استانداری جلسه داشتیم و قرار شده یک نگهبان برای آرامستان مارالان استخدام شود اما نگهبان را هم قطعا ۲۴ ساعته نمی‌تواند یک‌جا بنشیند، بهترین راه این است که گرم‌خانه داخل شهر نباشد؛ درست است که شهرداری در ساخت این گرم‌خانه کار خوبی کرده است اما از این طرف هم معضل به آرامستان‌ها رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.