×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
رضا ناجی از بستر بیماری تا فیلم اسکاری «برنده‌ها»

به گزارش همنوا، این بازیگر که سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم «آواز گنجشک‌ها» مجید مجیدی برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد شد، امسال قرار است یکی دیگر از فیلم‌هایش در یک رویداد جهانی به رقابت گذاشته شود.

ناجی این روزها در بستر بیماری و طی کردن دوران شیمی‌ درمانی است و در حالی که از حضور فیلم «برنده‌ها» به کارگردانی حسن ناظر به عنوان نماینده بریتانیا در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بی‌خبر است، در گفت‌وگویی با ایسنا می‌گوید: «حسن ناظر پیش از «برنده‌ها» چهار فیلم ساخته بود و این پنجمین فیلمش بود که من هم در آن بازی کردم.»

حسن ناظر که فارغ‌التحصیل رشته سینما در اسکاتلند است و از هنرجویان آموزشگاه تئاتر سمندریان بوده است، چند سال قبل فیلم «آرمان‌شهر» را ساخت که نماینده کشور افغانستان در اسکار بود. حالا فیلم جدیدش با نام «برنده‌ها» به تهیه‌کنندگی «نادیرا مورای» و «پاول ولش» از اسکاتلند و بازی رضا ناجی، شهرزاد کمال‌زاده، حسین عابدینی، محمود جعفری، عزت‌الله رمضانی‌فر و اصغر سمسارزاده نماینده بریتانیا در اسکار است.

ناجی درباره حضورش در این فیلم ادامه می‌دهد: «حسن ناظر ۶ سال قبل فیلمنامه‌ای را به من داد تا بخوانم که ابتدا با داستانش موافق نبودم ولی بعد از بازنویسی‌ بازی در آن را پذیرفتم و سه سال قبل فیلم را در سمنان فیلمبرداری کردیم. «برنده‌ها» یک فیلم اجتماعی - خانوادگی و از نظر من کاملا ایرانی است.» 

او با اشاره به اینکه اطلاعی نداشته «برنده‌ها» به عنوان فیلمی از یک کشور خارجی تولید می‌شود، برای هر دو فیلم فارسی زبان بخش بین‌المللی اسکار (برنده‌ها و جنگ جهانی سوم)  آرزوی موفقیت کرد و گفت: کارگردان فیلم «برنده‌ها» یک ایرانی است و در خارج از کشور زندکی می‌کند. فکر می‌کنم فیلمی هم که ساخته با هر مخاطبی ارتباط برقرار می‌کند و در هر کشوری نمایش داده شود مردم عادی و غیرهنری هم آن را تماشا خواهند کرد.

ناجی در آخر افزود که پس از این فیلم، آخرین کارش در جلوی دوربین بازی در سریال «خداداد» بوده که نوروز پخش شد و بعد از آن به علت مریض احوال بودن، پیشنهادهای کاری را به اجبار رد کرده تا شرایط جسمی‌اش بهبود یابد.

ناجی در طول بیش از سه دهه فعالیت در عرصه بازیگری در فیلم‌هایی همچون «بچه‌های آسمان»، «تولد یک پروانه»، «باران»، «بید مجنون»، «باغ‌های کندلوس»، «پرواز مرغابی‌ها»، «من و زیبا»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «نهنگ عنبر»، «مارموز» و «ما همه با هم هستیم» بازی کرده است.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.