×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
رشد ۳۱ درصدی صدور پروانه اکتشاف معادن در آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،مهرانگیز رحمانی با بیان اینکه توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از محوری ترین برنامه های وزارت و سازمان های صمت استان ها در سال " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " می باشد، گفت : در سه ماهه اول امسال ۵ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود 2.8 کیلومتر مربع صادرشده است.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد ماه سال جاری ۴۸ فقره مجوز برداشت شن و ماسه و خاک رس از سوی ادارات صمت شهرستان ها صادر و بیشترین مجوز برداشت صادره مربوط به شهرستان های تبریز و مرند می باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با تأکید بر اینکه مزیت های معدنی خدادادی در منطقه ، قابلیت و فرصت سرمایه گذاری در معادن استان را فراهم ساخته و نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش مهم و تأثیرگذار اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی واحدهای فرآوری ، توسعه و تکمیل چرخه و زنجیره های بعدی معادن و صنایع پائین دستی ، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را تحقق می بخشد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، وی از وجود بیش از 800 معدن و فعالیت نزدیک به 400 واحد معدنی بدون احتساب معادن شن و ماسه در استان خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت اسمی استخراج در معادن استان 48 میلیون تن بوده و با حل مشکلات و چالش های پیش رو و رفع موانع می توانیم ظرفیت های اشتغال و استخراج را ارتقاء دهیم .

رحمانی پیش بینی تمهیدات لازم براساس برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جذب سرمایه در بخش صنایع معدنی را یکی از مهمترین اولویت های امسال دانست و خاطرنشان کرد: تنوع محصولات معدنی ویژگی عمده معادن استان بوده و تحقق (( نهضت کاهش خام فروشی )) بر اساس منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در سرلوحه برنامه های ما قرار دارد.

وی راه اندازی شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان را در راستای حرکت به سمت ایجاد واحدهای فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی در بخش معدن برشمرد و گفت : ایجاد ارزش افزوده ، افزایش ظرفیت اشتغال و همچنین پرهیز از خام فروشی از دیگر موارد مهمی است که با جدیت دنبال می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان شرقی افزود : تامین نیاز داخل اولویت اول استان بوده و در بحث صادرات نیز بخشی از مواد معدنی نظیر پوکه که از استانداردهای جهانی برخوردار است ، به منظور حضور در بازارهای جهانی صادر می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.