×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
راه‌اندازی کانون طلاب در هلال‌احمر / مهارت‌آموزی 9 هزار بانوی خودسرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر امروز در حاشیه سفر خود به استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های این جمعیت از زمان روی کارآمدن مدیریت جدید،  اظهار کرد: یکی از محورهای فعالیت‌های این نهاد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، محور بین‌المللی است. بر این اساس هلال احمر کشورمان در سال گذشته، عالی ترین نشان صلیب سرخ را بین ۱۹۱ کشور جهان به دست آورد.

وی با اشاره به تصویب راه اندازی ۶ کمیته پیشنهادی هلال احمر کشورمان در صلیب سرخ که سه مورد آن به ایران واگذار شده است، افزود: چند کرسی مدیریتی نیز در این راستا دریافت کردیم و بنا به گفته مسئولان صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر کشورمان در شرایط فعلی جزو پنج کشور برتر دنیاست.

کولیوند تاکید کرد: در حوزه کمک‌های بین المللی، نگاه خاصی به کشورها نداریم و تمام کشورهای شیعه، سنی مذهب و غیرمسلمان برایمان یکی است و هرچه توان و نیاز باشد، به آن‌ها کمک می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات هلال احمر در جریان حج و اربعین، گفت: امسال از نجف تا کربلا چهار بیمارستان، ۳۲ پایگاه سلامت، تعدادی پایگاه‌های امدادونجات و ۴۵۰۰ داوطلب را مستقر کردیم.

وی افزود: در گذشته ۴۶۰ هزار داوطلب در هلال احمر فعالیت داشتند که این تعداد به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید. امروز ۱۴۰ هزار نفر از این داوطلبان نخبه هستند و بنا داریم تا با آموزش‌های تخصصی، این تعداد را ارتقا دهیم.

کولیوند ادامه داد: راه اندازی خانه‌های هلال را در کشور شروع کردیم و اکنون حدود 7 هزار خانه هلال مشغول به فعالیت هستند. این تعداد در برنامه‌ریزی‌های آتی به ۶۰ هزار خانه خواهد رسید.

این مقام مسئول در هلال احمر با اشاره به اجرای انواع طرح‌های اجتماعی هلال احمر، گفت: در راستای مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد که تعداد حدود 9 هزار خانواده در این راستا آموزش دیده‌اند، فعالیت های متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون طلاب در هلال احمر و آموزش به ۶۰ هزار طلاب، از تجهیز پایگاه‌های هلال احمر در سطح کشور خبر داد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.