×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
راه ارتباطی ۹۹ درصد از روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار آذربایجان شرقی آسفالت است

به گزارش همنوا، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۷۹۷ روستای استان بالای ۱۰۰ خانوار است، افزود: از این تعداد ۹۹.۷۵ درصد شامل ۷۹۵ روستا برخوردار از راه روستایی بوده که راه ۷۸۶ روستا آسفالته و راه ۹ روستا شوسه است.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی دارای ۲ هزار و ۷۱۰ روستا بوده که ۶۷.۸ درصد آن ها شامل یک هزار و ۸۳۸ روستا برخوردار از راه روستایی اعم از آسفالته و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت شود، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز ۸۱.۵ درصد شامل یک هزار و ۶۴۷ روستا برخوردار از راه روستایی است.

علیزاده، ادامه داد: تاکنون ۷۵.۸ درصد از راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان شامل یک هزار و ۵۳۲ روستا آسفالت شده و حدود ۵.۷ درصد شامل ۱۱۵ روستا دارای راه شوسه است.

وی تعداد روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان را یک هزار و ۲۶۷ روستا اعلام و یادآوری کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۴ روستا معادل ۹۵ درصد روستاها برخوردار از راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از مجموع روستاهای بالای ۵۰ خانوار برخوردار از راه روستایی استان، راه ارتباطی یک هزار و ۱۶۵ روستا معادل حدود ۹۲ درصد آسفالته بوده و ۳۹ روستا دارای راه شوسه است.

علیزاده، افزود: در سال جاری ۳۲۵ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان شرقی آسفالت شده و ۱۲۵ کیلومتر احداث شده که جزو برنامه های این اداره کل برای آسفالت در آینده نزدیک است و ۶۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا برای احداث در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان حدود چهار هزار کیلومتر مربوط به راه های اصلی و شریانی شامل ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.