×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
راهبرد ایران تبدیل شدن به کشوری دریاپایه است

علی‌اکبر صفایی در افتتاحیه همایش ICOPMAS ۲۰۲۲ که امروز برگزار شد، گفت: این کنفرانس که به علت کرونا چند سال برگزار نشده بود، ‌ امسال با حمایت وزیر راه برگزار می‌شود و حضور مهمانان از سراسر دنیا نشان‌دهنده اهمیت تبادل دانش میان دانشمندان است و شرایط علمی در این حوزه با وضعیت مطلوب‌تری مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران با مرزهای طولانی و سواحل طولانی در حوزه دریا، وجود بیش از ۲۳۴ بندر در سواحل کشور و ۸۴۶ سازه دریایی، ظرفیت بنادر ۴۰۰ میلیون تن و دارا بود ناوگان‌های بزرگ و در تراز بین‌المللی از حیث تناژ یکی از کشورهای دریاپایه است.

به گزارش هم‌نوا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد:‌ با رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا، مسئولان نظام به‌خصوص دولت و مجمع تشخیص مصلحت در حال تدوین سیاست‌های کلان دریا هستند که چرخشی بزرگ در سیاست‌های ایران خواهد بود و سهم GDP ‌را از حوزه اقتصاد دریا افزایش چشمگیر می‌دهد که سیاست جدیدی نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

صفایی افزود: درباره موضوعات مربوط به دریایی کشور هم راهبردهای دیگری در زیر سیاست‌های اقتصاد دریا، درباره توانمنددی کلیه بخش‌هایی که در دریا افعالیت می‌کنند و تسهیل فعلیت‌های حوزه دریا فراهم شده که این موضوع هم در دستور کار وزارت راه است تا حوزه فعالیت‌هایی که در حوزه دریا انجام می‌شود تسهیل شود و بهبود شرایط کسب‌وکار را در مجموع فعالیت‌های دریایی خواهیم داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: راهبرد وزارت راه در فعالیت‌های دریایی در ظرفیت دولت صاحب بندر، ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت دریانوردی در حوزه‌ دریایی کشور است. در عین حال که حضور قدرمند نیروی دریایی سپاه و ارتش نه تنها منجر به امنیت خلیج فارس بلکه امنیت دریاهای آزاد شده است.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS ۲۰۲۲ در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.