×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
دستاوردهای چهل ساله انقلاب در دهه فجر تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم است و باید در این برهه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایرانی بازگو شود، گفت: حتی بخش خصوصی هم پیشرفت‌های خود را طی این چهل ساله بازگو کرده و سازمان‌های مختلف و به ویژه نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب ایجاد شده‌اند، تمامی فعالیت‌ها و خدمات چهل ساله خود را بیان کرده و به نمایش بگذارند.
به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید علی آل‌هاشم در جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سال انقلاب اسلامی استان، با بیان این‌که این جلسه برای انسجام بخشی به برنامه‌های چهل سالگی تمامی نهادها و ادارات برای مطلع شدن مردم برگزار می‌شود، افزود: این خدمات باید بازگو شوند تا مردم از خدمات چهل ساله انقلاب مطلع شوند.
وی خاطرنشان کرد: بهترین گرامیداشت دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران این است که تمامی نهادها، سازمان‌ها و ادارات خدمات چهل ساله خود را به نمایش بگذارند.
وی با تاکید بر پرداخت ویژه‌ی صدا و سیما بر کارنامه‌ی چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: ویژه برنامه «کارنامه» که از شبکه استانی سهند پخش می‌شود، برنامه بسیار خوبی در این رابطه است و این برنامه می‌تواند در مورد سایر نهادها و مجموعه‌ها نیز تهیه و پخش شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بازدید خود از واحد نساجی در شهرستان جلفا و مشکلات این واحد تولیدی، اظهار کرد: مشکلات وجود دارد و باید مبادی مربوطه در حل مشکلات برآیند اما تمرکز مطلق بر نقطه ضعف‌ها کار درستی نبوده و باید در کنار مشکلات، نقاط قوت و دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی نیز در جامعه بیان شود.
وی جنبش دانشجویی و وجود روحیه انقلابی در دانشگاه‌ها را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... همگی پیشرفت‌های چهل ساله خود را در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بیان کنند.
 
دستگاه‌ها نظرسنجی از نتایج فعالیت‌های خود را به جهاددانشگاهی بسپارند
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: کتاب‌هایی که سالانه‌ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین شده را مطالعه کنید و خدمات حوزه های مختلف را احصا کرده و برای بررسی نتایج، اطلاعات را در اختیار سازمان جهاددانشگاهی استان قرار دهید تا نظرسنجی کرده و کار علمی کنند تا نتایج و تاثیرگذاری خدمات و فعالیت‌ها احصا شود.
وی با تاکید بر این‌که دستاوردهای انقلاب باید در تمامی ابعاد، از جمله حوزه نظامی مورد تبیین قرار گیرد، یادآور شد: در دوران جنگ امکانات نظامی در اختیار نداشتیم اما امروز اگر نظام اراده کند حتی توان صدور تجهیزات نظامی را داریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که فرهنگ جامعه امروز دگرگون از فرهنگ قبل از انقلاب است و وجود و پیدایش انقلاب فرهنگی از برکات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امروزه زنان در تمامی عرصه‌های جامعه پا به پای مردان حضور و فعالیت دارند و افتخارات بزرگی را برای کشور به ارمغان می‌آورند اما آیا در قبل از انقلاب نیز زنان چنین امکانی در جامعه داشتند؟
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که امروز دستان دشمن خالی بوده و اتهاماتی که علیه ایران اسلامی می‌زنند، از سر استیصال است، تشریح کرد: باید نقش امام راحل را در پیروزی انقلاب اسلامی که با دست خالی انقلاب را به سرمنزل مقصود رساندند و نقش مقام معظم رهبری را در راهبری انقلاب اسلامی ایران، بیان کنیم .
وی با اشاره به یوم الله 9 دی نیز تاکید کرد: این واقعه در نتیجه فتنه‌ی 88 به وقع پیوست، باید بدانیم که اتفاقات به وجود آمده در فتنه ۸۸ و خرداد ماه چه لطمه‌هایی به کشور زد و فتنه ۸۸ چقدر کشور را از نظر بین المللی عقب راند؟ ما در آن ایام در مذاکرات هسته‌ای به نقاط حساسی رسیده بودیم اما جریان فتنه 88 تا حد زیادی کشور را عقب راند و همین باعث شد تا ما را معطل مذاکرات کنند .
وی در این رابطه تاکید کرد: سه روز قبل از فتنه ۸۸، اوباما نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته و بیان کرده بود که مشکلات منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست؛ اما این جریان باعث شد تا زیاده خواهی کنند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه بر لزوم بررسی دقیق و منصفانه جریان فتنه 88 تاکید کرد و گفت: باید بررسی کنیم که دشمنان چگونه برای ایجاد اختلاف بین آحاد مردم ایران برنامه‌ریزی کردند؛ طراحان اصلی این توطئه در خارج کشور بودند که وابستگانی در داخل کشور داشتند، البته عده‌ای هم ندانسته و بدون قصد خیانت وارد این جریان شده بودن که در 9 دی ماه بازگشتند.
 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.