×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 2 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25428 خبر
درهای حرم عبدالعظیم (ع) حسنی به روی زائران بازگشایی  شد

به گزارش همنوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظـیم (ع) ، با توجه به مصوبات سـتاد ملی مبارزه با کـرونا مبنی بر بازگشـایی محدود صحن‌های اماکن زیارتی  صحـن‌های آستان مقدس از امروز دوشنـبه پنجم خرداد ۹۹ بازگشـایی شد.

 

براساس این گزارش ، ساعت تشـرف تا اطـلاع ثانوی یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب و حضـور زائـران محتـرم در صـحن‌هـا به صـورت حـداقـلی و در کمتـرین زمـان ممکن مقدور خـواهد بود.

این گزارش می افزاید: به منظور رعایت پروتکـل‌های بهداشتی، همراه داشتن ماسک و دستکش، مهر و جانماز، کتـاب دعـا و قـرآن همـچنین چـادر بـرای بانـوان ضـروری بوده و با عـنایت به دستورالعـمل‌های بهداشتی فعلاً ارائه هرگونه خدمات زائر از قبیل نگهداری امـانات، تحویل ویلـچر، چـادر زیارت، آبـجوش و سایر موارد مقدور نیست.

درادامه گزارش آمده است: زائران ارجمند از همراه آوردن ساک و بسته‌های حجیم و اقـلام خوراکی و هرگونه وسایل متفرقه جداً اجتناب کرده و همچنین از بهمراه آوردن سالمندان محترم، بیماران عزیز و خردسـالان دلبند نیز حتی المقدور خودداری کنند.

دربخش پایانی گزارش آمده است: در شـرایط فعلی امکان برگزاری هیچ‌گونه مراسـم جمـعی اعـم از نمـاز جماعت، مجالس ترحـیم، یـادبود و موارد این چنینی فراهم نیست.

 

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۴۱۷ نفر رسید.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.