×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
دانشگاه، رکن مهم رشد و پیشرفت جامعه است

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علیار راستگو در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه پیام نور تبریز، گفت: امروز دشمنان نظام جنگ بسیار سنگین اقتصادی را در عرصه بین المللی و داخلی آغاز کرده‌اند و همه ما وظیفه داریم با نقشه شوم دشمن مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای روز جهانی کار و کارگر و هفته معلم برنامه‌های اعتراضی صنفی زیادی داشتند، افزود: از همه کارگران و اساتید و معلمان زحمت کش قدردانی می‌کنم که سبب یاس و ناامیدی دشمنان شده و بار دیگر نشان دادند که پیوند بین ملت و نظام گسستنی نیست و همانگونه که در جنگ تحمیلی با همدلی و وفاق مثال زدنی سبب شکست دشمن شدیم اینبار هم به این مهم خواهیم رسید.
فعالیت 60 عضو هیئت علمی و 500 عضو مدعو در پیام نور مرکز تبریز
 
رییس دانشگاه پیام نور استان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم به اساتید و قدردانی از زحمات آنان، گفت: شهید مطهری عالمی وارسته و انقلابی بود و تاثیر بسیار زیادی در شکل دهی و انسجام حرکت های انقلابی دانشجویی در آن دوران داشت و به همین دلیل منافقان کوردل با برنتابیدن این موضوع نقشه ترور و شهادت ایشان را اجرایی کردند.
وی با بیان اینکه برای داشتن جامعهای فرهنگی و پیشرفته، نیاز به فرهنگ سازی داریم، گفت: اهمیت دادن به موضوع آموزش و پرورش و ارج نهادن به مقام معلم و استاد در محیط مدرسه و دانشگاه باعث تربیت جوانانی مومن و متعهد و خلاق و نوآور می‌شود که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به فعالیت 60 عضو هیئت علمی و 500 عضو مدعو در پیام نور مرکز تبریز گفت: رسالت بسیار سنگینی در حال حاضر متوجه اساتید و دانشجویان است تا با همدلی و کمک به هم نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده و سبب اعتلای ایران عزیز اسلامی بیش از پیش شوند.
معصومی با اشاره به حرکت دانشگاه‌ها به سمت نوآوری  افتتاح سه مرکز رشد و نوآوری پیام نور در سطح استان و اجرایی شدن مرکز بین المللی جلفا در آینده‌ای نزدیک، گفت:اساتید و دانشجویان با ارائه طرح‌ها و پیشنهادات خود و پیگیری طرح های مصوب به پیشرفت دانشگاه و ارتباط بین دانشگاه و صنعت جهت تحقق اهداف دانشگاه پیشرفته کمک کنند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از زحمات معلمین و اساتید دانشگاه و نیز تبریک حلول ماه عبادت و بندگی، گفت: تعلیم و تربیت سبب شکوفایی و بروز استعدادهای انسان‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام جلیلی با بیان اینکه معلمان و اساتید وظیفه سنگین انسان‌سازی را بر عهده دارند، گفت: خطا در تربیت، انسان را در مسیر ظلمت و گمراهی قرار می‌دهد، از این‌رو برای داشتن معلم و استاد تراز انقلاب اسلامی، باید به فرموده رهبر معظم انقلاب در سه زمینه یاد دادن دانش، یاد دادن تفکر و آموزش رفتار و اخلاق با جدیت تلاش کنیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.