×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
خطیب زاده: برای ایران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید بر سر کار است

به گزارش همنوا به نقل از فارس، در پی ادعای شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به CNN گفت: ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده، با کودتا دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق را سرنگون کرده و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری می کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

وی افزود: همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

گفتنی است شرکت مایکروسافت در ادعایی عنوان کرده، هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

این شرکت عنوان کرده است که «هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند.»

در همین خصوص «تام برت» معاون مایکروسافت گفته است که «هکرهای مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.»

مایکروسافت همچنین مدعی شده است که اغلب تلاش‌ها برای هک از سوی عوامل روسی، چینی و ایرانی توسط نرم افزارهای امنیتی مایکروسافت خنثی شده است. با این حال این شرکت درباره اینکه حساب کاربری چه کسی ممکن است با موفقیت هک شده باشد یا او را تحت تاثیر قرار داده باشد اظهارنظر نکرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.