×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 21 مهر 1403  .::.   برابر با : Saturday 12 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
جلوگیری از برداشت غیرمجاز چهار میلیون مترمکعب از منابع آب آذربایجان شرقی

به گزارش همنوا از روابط عمومی این شرکت، علی اسماعیلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا، تعداد ۹۱ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.
وی هم‌چنین با بیان این‌که یک هزار و ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود و ۴۳ استخر غیرمجاز در زهکش حاشیه رودخانه ها قلع و قمع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ۲۴۸ کنتور هوشمند نیز برروی چاه های مجاز اولویت دار استان نصب شده و از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه های کشاورزی، برق چاه های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۳۹۵ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌هاست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.