×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
جلب مشارکت و تعامل مردم و نخبگان با ایجاد "شهر خلاق"/لزوم ایجاد شورا و شهرداری شیشه‌ای و شفاف برای مقابله با فساد

به گزارش همنوا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم زعفرانچی پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز، در پاسخ به خبرنگاران، تحصیلات خود را علاوه بر حوزوی، لیسانس و فوق‌لیسانس جامعه شناسی عنوان کرد و اظهار داشت: نگاه جامعه شناسانه به مسایل شهری باعث می‌شود با حساسیت بیشتری پیگیری کنیم.

وی با انتقاد از اینکه تراکم فروشی و کاهش فضاهای عمومی گفت: اکنون در مدیریت شهری، به جای مدیریت انسان‌گرا با مدیریت انسان‌ستیز مواجهیم.

این کاندیدای شورای شهر تبریز، با تاکید بر اینکه در فضای شهری، حمل‌ونقل عمومی، تراکم فروشی، فضای سبز، ترافیک و... یک مدیریت انسان ستیز حاکم است، ابراز داشت: دیدگاه حاکم در مدیریت شهری و شورای شهر، مناسب زیست همراه با آرامش و آسایش نیست و مادیات و درآمدزایی بیشتر مورد توجه بوده است.

وی شرط موفقیت مدیریت شهری را ایجاد شهر خلاق دانست و افزود: شهر خلاق شهری است که با مشارکت نخبگان و مردم ساخته و اداره می‌شود و باید به دنبال جلب تعامل و مشارکت عمومی برای توسعه شهر باشیم. 

حجت‌الاسلام زعفرانچی با انتقاد از اینکه با رکود کارکردی شورا مواجهیم، تصریح کرد: نیروی انسانی داریم، بودجه داریم، امکانات داریم و تمام ابزارها را داریم اما کارکردی که باید شهرداری و شورای شهر داشته باشد، ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در برخی مواقع، علاوه بر اینکه با رکود کارکردی مواجهیم، بلکه در برخی مواقع با کج‌کارکردی مواجهیم که برای تبدیل شدن به یک شورای موفق، باید این رکود را از حوزه انفعال به حوزه فعال بکشانیم.

این کاندیدای شورای شهر تبریز، در ادامه بر لزوم ایجاد شورای شهر و شهرداری شیشه‌ای و شفاف برای مردم تاکید کرد و ابراز داشت: باید با ایجاد شفافیت، مانع ایجاد فساد در مجموعه شهرداری و شورای شهر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.