×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26080 خبر
جشنواره عکس «فیروزه» به تقویم فرهنگی تبریز باز می‌گردد

 

به گزارش شهریار، امیر نصیربیگی در سومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: برای سال‌ آینده برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی تدوین شده که احیای جشنواره‌های فرهنگی تبریز یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی تبریز طی سال‌های گذشته «جشنواره عکس فیروزه‌» بود که پس از تعطیلی و وقفه‌ای چند ساله، با نگاه متفاوت و کارکرد محوری طی سال آینده بازآفرینی می‌شود.

نصیربیگی ادامه داد: جشنوارهای فرهنگی باید بر اساس نیاز واقعی شهر احصا شوند چرا که کارکرد اصلی کار فرهنگی شناسایی فرصت‌ها و گوش‌زد کردن آسیب‌های پیشرو در جامعه است. حفظ برندهای جشنواره‌های فرهنگی تبریز مهم است ولی کارکرد محوری هدف اصلی بازآفرینی است که «جشنواره عکس فیروزه» نیز در همین قالب سال آینده با رویکرد متفاوت آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و شناسایی اهداف برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای احیای جشنواره جایزه کتاب تبریز حمایت از تولید آثار فرهنگی است چرا که وقتی اثر از لحاظ کمیت کم باشد، اهمیت برگزاری جشنواره نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سال آینده محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی در فراهنگسراهای تبریز خواهد بود.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.