×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25244 خبر
جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسید

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز -۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید.

 

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۸ هزار و ۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. البته  ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی بیان کرد: تا کنون ۴۱۰ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تعداد موارد سرپایی ارجاعی از مراکز جامع سلامت ما بیشتر از مراجعه بیمارستانی است که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

 

وی بیان کرد: روند کاهشی موارد فوت ناشی از کرونا هم ادامه دارد. اگر چه بیماری در مرحله مدیریت شده قرار دارد، اما برای ادامه این روند در روزهای آتی، باید نکات بهداشت فردی و عمومی رعایت شده و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

 

جهانپور گفت: در تهران در روزهای گذشته، آمار ابتلای جدید فراتر از تناسب جمعیتی بود، اما در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت ابتلا در تهران هم متناسب با جمعیت است. البته با داده‌های یک روز نمی‌توان قضاوت کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.