×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
ثبت نام ۲ هزار و ۵۹۴ برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، تراب محمدی در مجمع عالی سالیانه بسیج آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی همواره با محوریت مردم برگزار شده است، افزود: تمام فرایندهای انتخاباتی به دست مردم انجام می شود و دولت و ستادهای برگزاری انتخابات تنها به عنوان ناظر عمل می کنند.

وی ثبت نام تعداد ۲ هزار و ۵۹۴ نفر در آذربایجان شرقی برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی را نشانه استقبال خوب افراد، گروه ها و جریان های سیاسی برشمرد و اظهار کرد: در تایید صلاحیت ها نیز تمام چهره های منسوب به جریان ها و احزاب سیاسی قانونی کشور حضور دارند که انتظار می رود، زمان برگزاری انتخابات شاهد حضور گسترده آحاد مردم در پای صندوق های رای باشیم.

محمدی بر بی طرفی و رعایت مفاد و موازین قانونی از سوی هیات های اجرایی و نظارت تاکید و اضافه کرد: ستاد انتخابات در مرکز و استان ها و شهرستان ها تنها ماموریت حفظ امنیت و سلامت انتخابات را بر عهده دارند و بقیه کارها و اقدامات توسط مردم انجام می شود که این یکی از دستاوردهای مهم و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افراد حاضر در هیات های اجرایی را مومن، انقلابی، دارای بصیرت و متعهد معرفی کرد و گفت: با وجود برخی انتقادات، بر اساس قانون به وظایف خود عمل می کنند.

محمدی امنیت، مشارکت حداکثری و رقابت قوی بین نامزدها را جزو اهداف و رئوس محوری دست اندرکاران انتخابات بیان کرد و یادآور شد: در این راستا برنامه ریزی های وسیع از ماه ها قبل انجام شده است و نگرش یکسانی به تمام نامزدها وجود دارد تا به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای بسترهای لازم و کافی برای مشارکت حداکثری فراهم شود.

وی صیانت از آرای مردم را مصداق حق الناس دانست و ادامه داد: در این زمینه هیچ شخص اجرایی حق ندارد به نفع یا علیه نامزدی خاص وارد عمل شود و با کوچکترین تخلف در این رابطه به شدت برخورد خواهد شد.

محمدی نقش بسیج و هیات های اندیشه ورز مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی در انتخابات را بسیار مهم خواند و گفت: این افراد باید از هم اکنون نسبت به تبیین ابعاد مختلف انتخابات و نیز آثار محلی، ملی و بین المللی حضور گسترده مردم، وارد میدان شوند و نسبت به روشنگری آحاد مردم اقدام کنند.

وی برگزاری انتخابات سالم و باشکوه را ضامن تثبیت قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های داخلی و جهانی دانست و افزود: با توجه به هجمه های بی وقفه و سنگین دشمنان برای به حاشیه کشاندن این دوره از انتخابات باید همه دست در دست هم برای خلق حماسه ای ماندگار در این عرصه تلاش کنیم.

محمدی با اشاره به مشارکت ۴۲.۷۱ درصدی مردم آذربایجان شرقی در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این رقم نسبت به متوسط مشارکت کشوری بالاتر بود.

وی ابراز امیدواری کرد با کوشش های همه جانبه و آگاه سازی مردم، دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی از نظر مشارکت عمومی نسبت به دوره گذشته با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.