×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است

به گزارش همنوا، عزت الله ضرغامی در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: در راستای تسریع در حفاظت و صیانت از مجموعه غنی و باشکوه بقعه و موزه عرفان و ادب شیخ شهاب الدین اهری، اعتبارات ویژه‌ای اختصاص خواهیم داد.

وی، بقعه شیخ شهاب الدین اهری را از اماکن تاریخی آذربایجان شرقی برشمرد و بر جایگاه ویژه و اثرگذار این عارف قرن هفتم و مجموعه‌ی تاریخی شیخ شهاب‌الدین در طول دوران مختلف تاریخی و فرهنگ منطقه ارسباران و حتی استان تاکید کرد.

ضرغامی افزود:  در راستای جهانی شدن آثار تاریخی ایران با توجه به سهمیه‌ی تعریف شده برای این کشور، بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی جزو ۲۶ اثر در انتظار ثبت جهانی است و بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری نیز در لیست ثبت جهانی قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه به مجموعه‌ی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری یادآور شد: متاسفانه آن‌طور که در شأن و منزلت شیخ شهاب الدین عارف قرن هفتم باشد، اقدامی انجام نشده است لذا از مسئولان ذی‌ربط خواستار معرفی شخصیت این عارف بزرگ در سطح جهانی، ملی و منطقه‌ای هستیم که برای معرفی بهتر به بازدید کنندگان این بقعه متن یا اشعاری از این عاف نامدار در سر مزار این شخصیت تاریخی نصب شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.