×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تراکتور2- سپاهان1؛ تاج‌گذاری ساکت در سکوت!

به گزارش همنوا به نقل از ورزش سه، تراکتور پس از پشت سر گذاشتن بحران‌هایی که بخاطر غیبت بسیاری از بازیکنان تاثیرگذارش اتفاق افتاده بود، توانست برد ارزشمندی مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد و در دیدار اخیرش هم استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کند تا همچنان یکی از مدعیان جدی به حساب بیاید، اما شاگردان الهامی امشب که به مصاف سپاهان رفتند، توانستند در غیاب پُرشورها با نمایشی منطقی و هوشمندانه تیم امیر قلعه‌نویی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند تا بالاتر از این تیم و شهرخودرو قرار گرفته و به رده دوم جدول صعود کنند. برد مهم و 6 امتیازی تراکتور با گل‌های حاج‌صفی و اسدی در مقابل تک گل سروش رفیعی به دست آمد تا طلایی پوشان در بدترین مقطع و مهم‌ترین بازی بدون امتیاز تبریز را ترک کنند.

 

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ جمعه: 99/04/27 ؛ ساعت 20:15

استادیوم: یادگار امام تبریز/ بدون تماشاگر

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک‌ها: آرمان اسعدی و علی احمدی/ داور چهارم: مرتضی منصوریان/ ناظر: محسن ترکی.

 

اخطار:

 

سعید آقایی(2+45)، سید محمدرضا حسینی(6+90) از سپاهان

سعید مهری(61)، اکبر ایمانی(69)، رشید مظاهری(82)، ایمان سلیمی(89) از تراکتور

 

تراکتور تبریز:

محمدرشید مظاهریرضا اسدیمحمدرضا خانزادهمهدی تیکدریمیثم تیموریاکبر ایمانیسعید مهری(79- ایمان سلیمی)محمدرضا آزادی(56- اشکان دژاگه)احسان حاج‌صفی(2+90- مهدی ببری)رضا شکاری(80- میلاد فخرالدینی)ساسان انصاری

 

سرمربی: ساکت الهامی

سپاهان اصفهان:

پیام نیازمندمحمد طیبی(74- مهدی ترکمان)محمدرضا مهدی‌زادهمرتضی منصوری(74- محمد ایران‌پوریان)سعید آقایی(46- شایان مصلح)مهدی کیانیمحمد کریمی(46- علی قربانی)سروش رفیعیسید محمدرضا حسینیمحمد محبیسجاد شهباززاده

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

شرح گل‌ها:

 

تراکتور 1 - سپاهان صفر (دقیقه 14: احسان حاج‌صفی): اکبر ایمانی توپ را به جناح چپ زمین انتقال داد که در ادامه ارسال میثم تیموری و پاس به عقب رضا شکاری با سینه را احسان حاج‌صفی با شوت روی پای استثنایی به کنج دروازه سپاهان فرستاد تا تراکتور در اولین حمله جدی به گل برسد.

 

تراکتور 1 – سپاهان 1 (دقیقه 22: سروش رفیعی): ارسال محمد کریمی را سروش رفیعی با مهار توپ و شوت در حالت درازکش وارد دروازه تراکتور کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

 

تراکتور 2 - سپاهان 1 (دقیقه 3+45: رضا اسدی):سانتر تماشایی حاج‌صفی از روی کرنر سمت چپ زمین را رضا اسدی با پرش عالی و ضربه سر چکشی تبدیل به گل کرد.لحظات حساس

 

08:18- شوت ناگهانی محمد کریمی از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری دفع کرد.

 

10:30- ضد حمله سریع تراکتور با نفوذ رضا شکاری شکل گرفت که پاس در عرض او و شوت حاج‌صفی توسط مدافعان سپاهان برگشت داده شد.

 

29:00- شوت زمینی انصاری قدرت و دقت لازم را نداشت و در اختیار نیازمند قرار گرفت.

 

24:10- نزدیک بود دروازه تراکتور روی ارسال کریمی و ضربه سر شهباززاده که با پای اسدی برخورد کرد باز شود که با خوش‌شانسی سرخ‌پوشان توپ به کرنر رفت.

 

37:35- سانتر سعید آقایی را مظاهری دفع کرد ولی در ادامه نزدیک بود با اشتباه شکاری دروازه تراکتور باز شود که مظاهری مجددا توپ را در اختیار گرفت.

 

دقیقه 1+45- ضدحمله سریع سپاهان از جناح راست زمین با نفوذ منصوری تبدیل به یک موقعیت جدی شد که پاس در عرض او را مظاهری در اختیار گرفت.

 

دقیقه 3+45: سانتر دقیق و زیبای احسان حاج‌صفی از روی ضربه آزاد میانه زمین و ضربه سر اکبر ایمانی را نیازمند با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

 

53:30- شوت محکم حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی به شکل خطرناکی از روی دروازه سپاهان عبور کرد.

 

57:02- نزدیک بود مظاهری با پاس اشتباه سپاهان را توسط حسینی به گل برساند که دروازه‌بان تراکتور سریع توپ را دراختیار گرفت تا موقعیت طلایی پوشان بی‌ثمر بماند.

 

63:45- پاس در عمق سروش رفیعی در حالی به حسینی رسید که میثم تیموری روی او مرتکب خطا شد تا حمله جدی سپاهان بی‌ثمر بماند.

65:45- ضد حمله تراکتور می‌توانست این تیم را به گل سوم برساند، اما پاس در عرض انصاری و شوت کم‌قدرت ایمانی به بیرون رفت.

66:01- علی قربانی به خوبی رشید مظاهری را جای گذاشت و در حالی که دروازه خالی تراکتور را مقابل خود داشت، به شکل عجیبی توپ را به بیرون زد تا نتیجه بازی تغییر نکند.

 

83:40- شوت راه دور سروش رفیعی دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه تراکتور به اوت رفت.

 

87:10- شوت زمینی حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین به تور کنار دروازه سپاهان برخورد کرد.

 

87:50- فخرالدینی برای سومین بار پیاپی موقعیت خوب تراکتور را هدر داد و نتوانست پاس در عمق خوب حاج‌صفی را تبدیل به فرصت گلزنی جدی کند تا مدافعان سپاهان توپ را از او بگیرند.

 

89:40- نزدیک بود سپاهان روی تعلل مدافعان تراکتور موقعیت خوبی به دست بیاورد که تبریزی‌ها اجازه ایجاد فرصت به حریف خود را ندادند.

90:02- شوت محکم کیانی با دخالت به موقع سلیمی دفع شد.

 

در حاشیه

 

* تراکتور و سپاهان در این مسابقه بازیکن محروم ندارند.

* ویلیان میمبلا، هافبک تراکتور با پشت سر گذاشتن دوران بیماری و دو هفته غیبت در ترکیب، مجددا به فهرست این تیم بازگشته است.

 

* ترکیب تراکتور نسبت به دو بازی اخیرش هیچ تغییری نداشته است.

* سپاهان در بازی امروز در مقایسه با مسابقه گذشته‌اش که برابر پارس جنوبی متوقف شد دو جابجایی در ترکیب داشته که سعید آقایی و سروش رفیعی به ترتیب جانشین شایان مصلح و ولادیمیر کومان شده‌اند.

* مسعود شجاعی برای سومین بازی پیاپی و به دلیل عدم آمادگی در ترکیب نیست و بخاطر مصدومیت در فهرست تیمش حضور ندارد.

* اشکان دژاگه نیز که مثل شجاعی در دیدار اخیرشان مقابل استقلال نشان داد هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده، مقابل تراکتور نیمکت‌نشین است.

* قبل از شروع مسابقه الهامی و قلعه‌نویی، سرمربیان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

 

* مسعود شجاعی برای سومین بازی پیاپی و به دلیل عدم آمادگی در ترکیب نیست و بخاطر مصدومیت در فهرست تیمش حضور ندارد.

 

* باشگاه تراکتور طرح موزائیکی را در بخش‌هایی از جایگاه تماشاگران به اجرا درآورده است.

* پرچم‌های بزرگ تراکتور در جایگاه تماشاگران این تیم به چشم می‌خورد.

 

* در دقیقه 22 سپاهان در حالی دروازه تراکتور را باز کرد که به نظر می‌رسید در زمان ارسال محمد کریمی، سروش رفیعی در آفساید بوده و علاوه بر آن هافبک گلزن طلایی پوشان برخورد مشکوک به خطایی با مدافع راست تراکتور داشته است.

* صدای ضبط شده تماشاگران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام در حال پخش است.

 

* در دقیقه 31 داور وقت استراحت نیمه اول را اعلام کرد تا بازیکنان دو تیم به مدت دو دقیقه استراحت کنند.

 

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده ساکت الهامی، سرمربی تراکتور به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

 

* در ششمین دقیقه وقت‌های اضافه یکی از اعضای کادر فنی سپاهان بخاطر اعتراض‌های پیاپی به داوری با دریافت کارت زرد دوم از کنار زمین اخراج شد.

 

بهترین بازیکن

احسان حاج‌صفی، کاپیتان تراکتور مثل دیدارهای اخیرشان فوق‌العاده کار کرد و نه تنها در ایجاد حملات، ضربات ایستگاهی و پاس‌های در عمق موفق بود، بلکه بیشترین نقش را در بین بازیکنان برای برد تیمش ایفا کرد. حاج‌صفی پس از گل زیبایی که به ثمر رساند، پاس گل برتری تیمش را هم به رضا اسدی داد تا بهترین بازیکن زمین شود.

 

اتفاق ویژه

سپاهان که در بازی رفت مقابل تراکتورِ مصطفی دنیزلی توانسته بود به برد خانگی در حضور تماشاگران‌اش دست پیدا کند، امشب بهترین فرصت را داشت تا با کسب پیروزی در تبریز بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک شود، اما شاگردان ساکت الهامی توانستند با درخشش حاج‌صفی از سد طلایی پوشان عبور کنند تا جای این تیم را در رده دوم بگیرند و به روند فوق‌العاده خود ادامه دهند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.