×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 آبان 1400  .::.   برابر با : Saturday 23 October 2021  .::.  اخبار منتشر شده : 16131 خبر
«بی احترامی» در رتبه سوم علت طلاقها

به گزارش پایگاه خبری هم نوا، فاطمه رضوان مدنی با اشاره به گزارشات موجود از سامانه تصمیم، به تشریح بالاترین علت طلاق طی سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۷ بالاترین علل طلاق به دلیل عدم مسئولیت‌پذیری در رتبه اول، بی‌توجهی در رتبه دوم و کمبود مهارت‌های سازگارانه در رتبه سوم بوده است. 

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز علت‌های طلاق به ترتیب مربوط به عدم مسئولیت‌پذیری در رتبه اول، بی‌توجهی در رتبه دوم و کمبود مهارت‌های سازگارانه در رتبه سوم و در سال ۱۳۹۹ نیز کمبود مهارت‌های سازگارانه در رتبه اول، عدم مسئولیت‌پذیری در رتبه دوم و بی‌توجهی در رتبه سوم بوده است. 

«بی احترامی» در رتبه سوم علت طلاقهای امسال ایستاد

به گفته رضوان مدنی، در سال ۱۴۰۰ نیز بالاترین علت طلاق به دلیل عدم مسئولیت‌پذیری در رتبه اول، بی‌توجهی در رتبه دوم و بی‌احترامی در رتبه سوم رخ داده است. 

رئیس دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌های سازمان بهزیستی با بیان اینکه با مشاهده و بررسی اطلاعات سامانه تصمیم مشخص می شود که عدم مسئولیت‌پذیری، بی‌توجهی و کمبود مهارت‌های سازگارانه از علل اصلی طلاق هستند، به میزان سازش افراد ثبت شده در سامانه تصمیم اشاره و اظهار کرد: تاکنون موفق شده ایم ۱۴.۶۸ درصد سازش در سامانه «تصمیم» ثبت کنیم.

وی اظهار کرد: براساس گزارشات موجود امسال میانگین سنی زوجین ۳۸.۴۹ (مرد) و ۳۳.۸۹ ( زن) بوده است.

رئیس دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که باتوجه به برآوردها و اطلاعات موجود، سازمان بهزیستی برای کاهش مشکلات ناشی از طلاق چه اقداماتی انجام می‌دهد و اقدامات بهزیستی چقدر توانسته در کاهش میزان طلاق زوجین موثر باشد؟ اینطور توضیح داد: یکی از فعالیت‌های مهم سازمان بهزیستی، طرح کنترل و کاهش طلاق است که بررسی طلاق‌های توافقی و در برخی موارد طلاق های یک طرفه در بستر سامانه «تصمیم» و رسیدن به سازش پایدار از مهمترین اهداف آن است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اقدامات و آموزش‌های روانی اجتماعی لازم و ارتقائی نیز برای جامعه هدف انجام می‌شود. هزینه غربالگری روانی-اجتماعی کلیه زوجین و هزینه مشاوره افراد تحت پوشش و فاقد بضاعت مالی رایگان بوده و سازمان بهزیستی آن را پرداخت می کند که از ابتدای راه اندازی سامانه تصمیم تاکنون، بیش از ۴۰۹ هزار و ۱۲۲ پرونده پذیرش شده و در این راستا بیش از یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۶۶۵ جلسه مشاوره برای زوجین توسط مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی اجرا شده است.

به گفته وی، این سامانه در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت فعال است که به طور کلی تعداد ۸۴۴ مرکز پیشخوان قضایی، ۶۴۵ مرکز ارزیابی (غربالگری) روانی-اجتماعی، ۹۶ کلینیک‌  مددکاری‌ اجتماعی و بیش از ۱۰۰۰ مرکز مشاوره در این سامانه فعالیت دارند. ضمنا میزان پشت نوبتی‌ها نیز در ۹۰ درصد استانها صفر شده است که گسترش مراکز غربالگری و مشاوره دلیل اصلی این مسئله است.

رضوان مدنی در خصوص میزان کمک و خدمت رسانی سامانه تصمیم به جامعه هدف گفت: با برگزاری جلسات منظم و تلاش همکاران متخصص، در بیش از ۱۴.۶۸ درصد پرونده‌ها تاکنون سازش ایجاد شده است که در طلاق‌های توافقی رقمی قابل توجه و مناسب است. همچنین بر اساس پژوهشی که میزان رضایت از خدمات سامانه تصمیم را از افراد خدمت گیرنده بررسی کرد، مشخص شد ۸۵.۳ درصد رضایت از خدمات سامانه تصمیم داشته و ۷۹.۷ درصد نیز رضایت از خدمات کارشناسان دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.