×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
درد دل بنابی‌ها با استاندار آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا به نقل از اخبار بناب، دیدار سه ساعته استاندار آذربایجان شرقی با نمایندگان اقشار مختلف، از جمله حواشی جالب توجه سفر کاری یکروزه رحمتی و معاونانش به شهرستان بناب بود. نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی، در این دیدار، علاوه بر اینکه با حوصله و دقت تمام به صحبت های حاضران گوش و از آن ها یادداشت نویسی کرد، در مواردی نیز به اصرار، از برخی حاضران، مانند نمایندگان بانوان و دانش آموزان نیز درخواست کرد که از مطالبات شان برای او بگویند.
نتیجه این دیدار طولانی و آکنده از شور و‌ شوق، صحبت های صریح حاضران با استاندار آذربایجان شرقی و درخواست او از مدیران کل برای پاسخگویی بود.

بیمه، حاضر به یک ماه تحمل قسط عقب افتاده نیست
کریمی ۸۰ ساله و تولید کننده لبنیات که عنوان کارآفرین برتر کشور را نیز در کارنامه اش دارد، نخستین فردی بود که آغاز به صحبت کرد و از تلاش ۵۰ ساله اش برای کارآفرینی گفت؛ او از اینکه در دوره شیوع کرونا و رکود ناشی از آن، املاکش را برای سر پا نگهداشتن کارخانه اش فروخته است، حکایت ها داشت.
او اعلام کرد که اکنون ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه اش بیمه بیکاری می گیرند، اما بیمه حاضر به یک ماه تحمل قسط عقب افتاده اش برای پرداخت نشده است.

طبیبی از فعالان کشاورزی و بازار کشمش و از مدیران خانه صنعت و معدن بناب نیز که هشت سال به عنوان تولیدکننده برتر ملی انتخاب شده است، از  استاندار درخواست داشت که دستورالعملی در راستای تسهیل فعالیت تولیدکنندگان صادر شود.
او با یادآوری سخنان اخیر نماینده عالی دولت در استان مبنی بر اینکه در کنار  توجیهات بی شمار برای معطل ماندن کار مردم، یک بهانه و استدلال برای راه انداختن کار آنان کفایت می کند، ابراز امیدواری کرد که مدیران استان این استدلال را سرمشق تعاملات شان با فعالان حوزه تولید قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه تلفن همراه اول در حدفاصل بناب و شهرک صنعتی آن مشکل دارد و خط نمی دهد، درخواست کرد که شرکت مخابرات استان نسبت به رفع آن اقدام کند.

همکاری ضعیف بانک ها در اعطای تسهیلات
امید اسماعیل ظفر نیز به نمایندگی از مجتمع فولاد ظفر و صنایع وابسته از مشکلات پیش پای این واحد تولیدی یاد کرد.
صادرات و رفع تعهد ارزی، کمبود نقدینگی و همکاری ضعیف بانک ها در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی در مقایسه با بخش بازرگانی، ناترازی انرژی، دیرکرد در استرداد ارزش افزوده و کم بودن تعداد شرکت های دارای توان ورود به بازار سرمایه از جمله مشکلاتی بود که وی از صنعت فولاد برای رحمتی برشمرد.

زیرساخت های فرهنگی بناب، ضعیف است
محمدحسین داودی از فعالان هنری بناب نیز از وضعیت نامطلوب هنر در این شهرستان سخن گفت.
داودی با ذکر جملاتی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب ضرورت حمایت از هنرمندان، از وجود هفت گروه هنری ثبت شده کشوری در این شهرستان خبر داد.
او در عین حال از نامناسب بودن سالن اجرای هنرمندان تیتر نیز گلایه کرد.

نیروی خدماتی در مدارس کم است
حجت الاسلام بایگان نیز از فعالیت طلاب خواهران و برادران در زمینه کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان بناب سخن گفت و از مشکل مالی پیش پایشان در این راه گلایه کرد.
او گفت که هر گونه اختصاص اعتبار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری ارزشمندی برای نجات نسل فعلی و آینده از چنبره آسیب های اجتماعی است.
مستعان حیدری نیز در مقام نماینده دانش آموزان بناب از کمبود بودجه برای اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و نیز ناکافی بودن تعداد نیروی خدماتی در مدارس به عنوان برخی از مشکلات حوزه درس و مدرسه نام برد.

تداخل محدوده برخی روستاها با شهرها
خانمحمدی نیز با ۲۰ سال سابقه دهیاری به نمایندگی از دهیاران و ۴۵ هزار روستایی شهرستان بناب، از مشکلات عمومی اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاها و خارج از اراضی زراعی به عنوان مشکل مبتلابه روستاییان یاد کرد.
تداخل محدوده برخی روستاها با شهرها، ضرورت ایجاد دبیرخانه ماده ۹۹ در بخشداری ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جدی گرفته شدن اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان از دیگر مسایل مطروحه توسط وی بود.
باباپور، پزشک و جراح عمومی نیز از معین بودن نظام سلامت بناب برای شهرستان های همجوار سخن گفت و خواستار تقویت بیشتر آن با لحاظ این حجم کاری شد.
وی بر لزوم واقعی کردن تعرفه پزشکان برای ماندگار کردن آنان در مراکز درمانی شهرستان ها از جمله بناب شد.

تعرفه خدمات پرستاری پایین است
علی فتحی زاده، از قهرمانان ورزشی کشورمان در رشته تیر و کمان نیز از بودجه ناچیز این رشته ورزشی گلایه کرد و از تلاش برای برگزاری یک مسابقه بین المللی در بناب در هفته های آینده خبر داد.
او که قاری ممتاز کشوری است، از ضرورت تلاش برای جلب خیران قرآنی برای کمک به توسعه فعالیت های قرآنی سخن گفت.
خانم رزاقی، از کارمندان شبکه بهداشت بناب هم از تعرفه پایین خدمات پرستاری و نبود امکانات رفاهی برای این قشر تلاشگر در شهرستان سخن گفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.