×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
بودجه حسابداری یا بودجه اقتصادی؟

به گزارش همنوا سیدباقر شریف‌زاده در نشست بررسی لایجه بودجه سال ۱۴۰۳ که در اتاق بازرگانی و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، بر لزوم ریل‌گذاری صحیح مدیریت کلان در کشور تاکید کرد و افزود: در صورتی که محور اساسی بودجه سال ۱۴۰۳ افزایش تولید و بهرهوری باشد، باید بستر لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز فراهم شده و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی عادی‌سازی شود و مقررات حاکم بر داد و ستد جهانی از جمله FATF رعایت شود.
شریف‌زاده با بیان اینکه نقدهایی بر لایحه برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ وارد است، افزود: مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت محسوب می شود که نقش پررنگی در تراز بودجه دولت و ایجاد یک اقتصاد باثبات دارد.
وی ادامه داد:‌ نقطه عطف افزایش درَآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۷ است و مهمترین دلیل افزایش درآمد مالیاتی بعد از سال ۱۳۹۷، تورم است.

شریف زاده با اشاره به اینکه در این سال میزان تورم افزایش شدیدی داشته و به همین دلیل نیز میزان درآمد مالیاتی افزایش داشته استف افزود: در حالت کلی درآمدهای مالیاتی تابعی از درآمد ملی (تولید ناخالص داخلی) است.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمدهای مالیاتی باید بستر تولید در یک کشور فراهم شودف گفت: روند رشد درآمد مالیاتی در ایران نشان از آن دارد که با افزایش رشد اقتصادی در ایران، درآمد مالیاتی نیز افزایش یافته است و با کاهش رشد اقتصادی نیز، درآمد مالیاتی کاهش یافته است.
شریف‌زاده گفت: بررسی روند رشد اقتصادی و رشد درآمد مالیاتی در ایران حاکی از آن است که در مواقعی که رشد اقتصادی افزایش یافته است، رشد درآمدهای مالیاتی نیز بالا بوده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.