×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25246 خبر
به احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید

به گزارش همنوا به نقل از فارس، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تشکر از جامعه پزشکی و رسانه‌ای کشور خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: به احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید.

وی با بیان اینکه سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست، گفت: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مساله گذشت.

رئیس قوه قضاییه در ادامه ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی همکاران قضایی در ترخیص زندانیان گفت: از همه ظرفیت‌های بخشنامه فعلی برای اعطای حداکثری مرخصی به زندانیان استفاده کنید.

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نیز دیروز در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت تاکید کرد: اخلال در نظام سلامت مردم را اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی‌الارض عنوان کرده و خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند.

پیش‌تر دادستان‌های مرکز استان‌های سراسر کشور هم اعلام کرده بودند پرونده‌های تشکیل شده برای گرانفروشان و محتکران اقلام بهداشتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و اگر عملکرد این افراد موجب اخلال در نظم عمومی شود، می‌تواند مشمول حکم اعدام نیز شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.