×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
بهره‌مندی پنج هزار کودک و نوجوان آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های کانون پرورش فکری

به گزارش همنوا، علی بینش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز برنامه‌های تابستانه این کانون از اواسط خردادماه، اظهار کرد: با فروکش کردن کرونا در این ایام، استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های تابستانه کانون نیز فوق العاده بوده است.

وی افزود: تابستان امسال فرصتی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرد تا پس از سپری کردن دوران قرنطینه، به لحاظ ذهنی و فکری در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری حضور یابند و از برنامه‌های مفرح بهره ببرند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۰۰ کارگاه‌ فرهنگی، ادبی و هنری ویژه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از خردادماه در قالب ۴۵ عنوان برنامه متنوع نقاشی، رباتیک، پرورش مهارت‌های خلاقیت، برنامه نویسی، کاردستی، سفالگری، شعر و داستان و ... در استان فعالیت کرده و این برنامه‌ها تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد یافت.

بینش با اشاره به برگزاری برنامه‌های عمومی این کانون در فصل تابستان، گفت: یکی از برنامه‌های عمومی برگزار شده در تابستان امسال، تماشاخانه سیار کانون بود که همزمان با دهه امامت و ولایت به استان آمده و در شهرهایی چون جلفا، اهر، ورزقان و تبریز  اجراهای مختلفی داشت که استقبال بسیار خوبی از آن‌ها انجام گرفت.

وی از انتشار فراخوان مسابقات ادبی و هنری کانون پرورش فکری استان در تابستان خبر داد و افزود: علاقمندان آثار خود را در قالب نقاشی، جملات ادبی، شعر، داستان و ... به این مسابقات فرستاده و فعالیت‌های دیگری چون امانت کتب غیردرسی برای کودکان و نوجوانان استان نیز جزو خدمات کانون پرورش فکری در فصل تابستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین اردوی کارآفرینی مخصوص نوجوانان نیز مهمترین برنامه‌ی کانون پرورش فکری استان در سال جاری بوده که با حضور نوجوانان علاقمند و منتخب حوزه کارآفرینی و همکاری مرکز کارآفرینی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تا فردا در تبریز در حال برگزاری است تا به نوبه خود بتوانیم فرهنگ اشتغال و کارآفرینی را بین نوجوانان استان توسعه دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۳ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان خبر داد و گفت: هفت مرکز در تبریز فعالیت کرده و به جز شهرستان‌های چاراویماق، خداآفرین، اسکو، هریس و هوراند در سایر شهرستان‌های استان مراکز کانون فعال هستند. البته اکنون در چاراویماق کتابخانه سیار روستایی کانون مشغول کار است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی که در آن‌ها کانون پرورش فکری حضور ندارد می‌توانند مکانی را به کانون اختصاص دهند تا کودکان و نوجوانان منطقه خود از برنامه‌های فرهنگی و هنری ما بهره مند شوند. تنها دلیلی عدم حضور کانون پرورش فکری در برخی شهرستان‌های استان، نبود زمان و مکان برای کانون است.

وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در دوران فصل تابستان و کرونا، افزود: این کتابخانه‌ها، فعالیت‌های خود را در فصل تابستان تعطیل نکرده و در سطح شهرها و روستاهای استان حضور می‌یابند و به امانت کتاب غیردرسی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.