×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
بهترین زمان برای رفت و بازگشت از راهپیمایی اربعین

به گزارش همنوا، سردار محمد شرفی در گفت‌وگویی درباره بهترین زمان برای رفتن به سفر عتبات اظهارکرد: این موضوع تابع شرایط مختلفی است، اما اگر بخواهیم مواردی مانند ازدحام جمعیت و ترافیک در معابر و ... را در نظر بگیریم، بهتر است که زائران زمان رفت خود را به یک هفته پایانی منتهی به مراسم اربعین منتهی نکنند چرا که تجربه نشان داد که علاوه بر افزایش جمعیت در معابر و مرزها در اماکن زیارتی نیز شاهد تعداد زیاد جمعیت خواهیم بود. 

وی ادامه داد: همچنین برای برگشت نیز توصیه ما این است که زائران پس از انجام اعمال زیارتی خود و عزاداری مراسم اربعین در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور برگردند اما اگر قصد دارند تا حتما در روز اربعین در کشور عراق بمانند، حتما زمان بازگشت خود را طوری مدیریت کنند که در ازدحام جمعیت و پیک بازگشت قرار نگیرند. 

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا اضافه کرد: البته لازم است تاکید کنم که پلیس هم برای رفت و هم برای بازگشت زائران در آماده‌باش کامل قرار دارد و تمامی تمهیدات از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها و استان‌ها اتخاذ شده است. ما حتی امسال مرزها را نیز افزایش دادیم. 

وی درباره تعداد مرزهایی که در ایام اربعین پذیرای زائران هستند اظهار کرد: علاوه بر چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی، مرزهای باشماق و تمرچین نیز پذیرای حضور زائران هستند.

شرفی گفت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از زائران با خودروی شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند، لازم است تاکید کنم که بهتر است حتما قبل از حرکت به سمت مرزها از وضعیت ترافیکی معابر مطلع شوند و بهترین زمان و مناسب‌ترین مسیر را انتخاب کنند. 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.