×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
برگزاری دوره آموزشی و دانش افزایی «سراجی سنتی» ویژه هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «فرشاد به آفرین» با اعلام این مطلب گفت: معاونت صنایع دستی استان همه ساله دوره‌های دانش افزایی ویژه هنرمندان و مربیان صنایع دستی را برگزار می‌کند که از ابتدای سال جاری با هدف توانمندسازی و بروزرسانی دانش هنرمندان و بهبود کسب و کار آنان اقدام به برپایی دوره‌های دانش افزایی و مهارت‌های آموزشی در رشته‌های مختلف می‌کند که در این راستا دوره تخصصی دانش افزایی رشته «سراجی سنتی» توسط هنرمند سرشناس کشور خانم« زهرا احسان» با حضور 15 هنرمند فعال این عرصه برگزار شد.
به آفرین تشریح کرد:  در وهله نخست از برگزاری این دوره‌ها به دنبال آسیب‌شناسی تولیدات و ارتقا سطح دانش و روزآمدی هنرمندان و به تبع آن ارتقا سطح کیفی تولیدات هنرمندان بودیم و امیدواریم هنرمندان با شناخت و آگاهي کافي از اصول و مبانی و روش شناسی در این رشته به طراحي‌های منطبق با سلایق امروزی و بازار جهانی بپردازند.
وی افزود: با توجه به حضور هنرمند تراز اول کشوری شاهد نتایج بسیار خوبی در حوزه ارتقا سطح کیفی تولیدات چرمی هنرمندان بدست آمد چرا که با ارزیابی صورت گرفته توسط مدرس، هنرمندان با نقاط قوت و ضعف تولیدات خود آشنا شدند.
به آفرین با مثبت ارزیابی کردن موارد آموزشی ارائه شده به هنرمندان در طول برگزاری این دوره گفت: با توجه استقبال هنرمندان از این دوره و نتایج ارزشمند آن، تلاش خواهیم کرد تا در سال های آتی و در رشته های مختلف این دوره ها را برگزار کنیم.
«زهرا احسان» فعال سرشناس حوزه صنایع دستی کشور و مدرس دوره با بیان اینکه صنعت چرم تبریز، صنعت مادر چرم کشور است، ادامه داد: با توجه به پیشینه غنی و گسترده تبریز در تولیدات چرمی و همچنین منحصر بفرد بودن طرح های آن در سنوات گذشته، لازم است تا نگرشی جدید و جهانی به حوزه تولیدات چرمی تبریز وارد شده و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ را ارتقا دهد‌.
احسان با اشاره به اینکه بازار کنونی تبریز در حوزه چرم نیازمند تغییری اساسی و پایدار است، افزود: با توجه به گستردگی منابع تامین چرم در این استان و وجود ظرفیت های بالا متاسفانه در حال حاضر بازار چرم تبریز در حوزه طراحی راکد مانده و نیاز داخلی و به ویژه خارجی را تامین نمی کند و بیشتر در قالب صادرات مواد اولیه فعالیت می کنند، لذا هدف از برگزاری این دوره تخصصی تعامل با فعالان این حوزه و همچنین آسیب شناسی محصولات تولید شده است.
وی با استقبال از برگزاری این دوره و بیان اینکه می بایست از خلاقیت و ظرفیت های هنرمندان و فعالان این عرصه بیش از پیش بهره برد، گفت: طی دوره اخیر با اندیشه خلاق و نوآور هنرمندان این استان آشنا شدم و معتقدم با برگزاری این دوره و همچنین بررسی وضعیت بازار جهانی، شاهد خلق آثاری بی بدیل در حوزه چرم تبریز خواهیم بود.
احسان در پایان سخنان خود، تاکید کرد: صنعت چرم تبریز با زیبایی منحصر بفرد خود می‌تواند یکی از محصولات پایدار صادراتی کشور باشد، لذا در راستای اجرای مدام این امر نیاز است تا فعالان این عرصه به طور مستمر دانش و توانایی‌های خود را تقویت و به روز رسانی کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.