×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
برگزاری جشنواره قرابیه، شیرینی و شکلات تبریز در خردادماه ۱۴۰۱

به‌ گزارش همنوا، صبح امروز نخستین جلسه رسمی جشنواره قرابیه، شیرینی و شکلات تبریز با حضور علیرضا بایرام زاده معاون گردشگری استان و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تبریز، نمایندگانی از فرمانداری شهرستان تبریز، اتحادیه قنادان، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، نیروی انتظامی، انجمن صنایع غذایی برگزار شد.

علیرضا بایرام زاده معاون گردشگری آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه قرابیه تبریز در صنعت شیرینی کشور، گفت: شیرینی قرابیه یکی از شیرینی‌های اصیل و ماندگار تبریز است که قدمتی بیش از یک قرن دارد و به واسطه شهرت ملی و بین المللی آن، طی دی ماه سال گذشته روش پخت این شیرینی سنتی در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

او ادامه داد: در راستای صیانت از این میراث ارزشمند، جشنواره جامع شیرینی و شکلات با محوریت قرابیه تبریز طی خردادماه سال جاری به همت اتحادیه قنادان استان و همکاری جامع دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های ذیربط برگزار خواهد شد.

بایرام زاده اظهار داشت: در این جشنواره شاهد حضور فعالان قدرتمند صنایع شیرینی و شکلات استان خواهیم بود که نقش مهمی در صنایع شیرینی و شکلات کشور دارند، همچنین در این جشنواره میزبان میهمانان لشکری و کشوری و همچنین بین المللی خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.