×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 28 فروردین 1403  .::.   برابر با : Tuesday 16 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25356 خبر
برخی دورهمی اصولگرایان را به مشارکت ترجیح می‌دهند

به گزارش هم‌نوا محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در ابتدا با اشاره به مواردی که کاهش مشارکت مردم در انتخابات را ناشی از آنها می‌داند، گفت: «اول آنکه من مشکل انتخابات این دوره را دیگر بحث ردصلاحیت‌ها نمی‌دانم. اگر شورای نگهبان تقریبا صلاحیت همه را هم تایید کند و کسی ردصلاحیت نشود، مشکل جدی مشارکت مردم وجود دارد. بعد از اتفاقاتی که سال قبل افتاد، یک نوع قهر بین جامعه و حکمرانی ایجاد شده که نتیجه‌اش عدم مشارکت است. جامعه هم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گذر کرده و این‌طور نیست که مثلا با تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان یا چهره‌هایی که قبلا رد صلاحیت می‌شدند، مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.»

  مسئولان امر به صحبت‌های رهبری درباره «مشارکت مردم» تن نمی‌دهند
او همچنین با اشاره به برخی مسائل مرتبط با فضای سیاسی حال‌حاضر کشور افزود: «من فکر می‌کنم انتخابات آینده بسیار انتخابات مهمی است اما از یک‌طرف هم شاهد این هستیم که بسیاری از دست‌اندرکاران، به واقعیت‌ صحبت‌های مقام رهبری درباره رقابت حداکثری تن نمی‌دهند. نکته دیگر اینکه در فضای حال‌حاضر کشور، اگر همه مخاطبان زن، زندگی، آزادی هم در انتخابات شرکت‌کنند، آتش تنور دوستانی را که الان مدیر هستند و در حاکمیت حضور دارند، گرم نمی‌کند. بنابراین برخی از این مسئولان امر خیلی علاقه‌مند نیستند که اینها در انتخابات شرکت کنند و شاید برخلاف نظر رهبری، همین فضای دورهمی خودمانی‌شان را بپسندند.»

  باید از راه ایجاد ارتباط و آشتی با مردم مشارکت را افزایش داد 
ابطحی در پایان، راهکار پیشنهادی‌اش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم طی هشت‌ماه باقی‌مانده تا انتخابات را این‌طور توضیح داد: «برای اینکه مردم بپذیرند تغییرات جدی در جامعه رخ خواهد داد و مجلس می‌تواند زمینه‌ساز آن اتفاقات باشد، باید یک‌سری مقدمات فراهم کرد. من متاسفانه حسم این است که مجموعه اصولگرایان بیشتر به‌دنبال رقابت بین خودشان هستند تا رقابت با دیگر جریانات موجود در جامعه. به همین دلیل کمتر کسی است که نگران تعداد مشارکت‌کنندگان باشد و بخواهد دیدگاه‌های رهبری به‌طور واقعی در جامعه مورد توجه قرار گیرد. می‌خواهم بگویم جامعه درحال‌حاضر چندان منتظر اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب نیست و برایش اهمیت زیادی ندارد که این طیف‌ها بیایند یا بروند. به همین دلیل می‌گویم ماجرا را باید از جای دیگری مورد بررسی قرار داد که آن، ارتباط و ایجاد آشتی با مردم است.»

منبع: فرهیختگان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.