×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Wednesday 24 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25391 خبر
برای آسیایی شدن باید شاخ آسیا را شکست

به گزارش همنوا به نقل از فارس از تبریز، ‌در هفته بیست‌ و‌ هفتم لیگ برتر فوتبال تیم تراکتورسازی تبریز روز جمعه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میهمان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود‌.

-‌ قرمزپوشان تبریزی و سبز‌پوشان اصفهانی تاکنون در لیگ برتر ‌21 بار به مصاف هم رفتند که تراکتورسازی 8 برد، 7 تساوی و 6 باخت داشته و 30 زده و  27گل دریافت کرده است‌.

-‌ تراکتورسازی اولین بازی خانگی خود در بازگشت به لیگ برتر در فصل 90-1388 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز مقابل این تیم سبزپوش بازی کرد که به تساوی 0-0 رسید

-‌ اولین بازی 2 تیم تراکتورسازی و ذوب‌آهن در سومین دوره لیگ تخت جمشید‌، به  44 سال قبل ‌‌‌5 اردیبهشت 1354 بر می‌گردد که طی آن تراکتور توانست با نتیجه 3-2 مقابل ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه تختی تبریز به پیروزی دست یابد.

- بهترین پیروزی تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن با نتیجه جالب 4-1 بوده که دو بار در لیگ شانزدهم و نیم فصل اول امسال کسب شد و بهترین پیروزی ذوب‌آهن پیروزی 3-0 این تیم در نیم فصل دوم سال قبل در اصفهان رقم خورد

-‌ ذوب‌آهن در بازی‌های خانگی خود بسیار ضعف عمل کرده است و تنها 1 پیروزی داشته و 8 تساوی و 3 باخت هم در کارنامه این تیم ثبت شده است و تیم ‌سیزدهم در جدول جداگانه تیم‌های میزبان است و تراکتور با 4 برد، 6 تساوی و 3 باخت تیم پنجم جدول مهیمان‌هاست.

-‌‌ اکبر ایمانی تنها محروم رسمی این بازی در ترکیب دو تیم است. ‌

-  ‌‌تراکتوری‌ها در 5 هفته ابتدای در جدول رده‌بندی لیگ برتر پایین‌تر از ذوب‌آهن بودند، ولی در ادامه مسابقات تراکتورسازی همیشه بالاتر از ذوب‌آهن بوده و بهترین رده ذوب‌آهن در هفته اول با ایستادن در رده‌ی سوم بود و هفته 14 تا 20 با ایستادن در رده‌ی چهاردهم بدترین رده این تیم بوده است .

‌- تراکتورسازی بیشترین گل زده خود در لیگ برتر به دروازه تیم ذوب‌آهن اصفهان زده است و تساوی 4-4 تراکتور – ذوب‌آهن که در تبریز برگزار شد، پنجمین بازی پرگل تاریخ لیگ برتر است.

- برخلاف لیگ برتر فوتبال کشور، تیم ذوب آهن در جام قهرمانان آسیا نتایج بسیار خوبی گرفته و با 3 پیروزی و یک تساوی و کسب 10 امتیاز در صدر گروه خود قرار داشته و در آستانه صعود به مرحله حذفی مسابقات است‌.

انتهای پیام/20/60017/س

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.