×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
بارش باران برخی نواحی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

به گزارش همنوا، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که امروز جوی ناپایدار در استان حاکم شده و گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی و رگبار باران و غرش آذرخش می شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد گاهی نسبتا شدید و بروز مه و غبار نیز پیش بینی می شود، اظهار داشت: از روز چهارشنبه تا جمعه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بارش باران در برخی نواحی استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در این نواحی وجود دارد.

امیدفر، با اشاره به وزش نسبتا شدید باد، خواستار محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان استان توجه کنند.

وی با اشاره به بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های چاراویماق، هشترود، میانه و ملکان یادآوری کرد: در این مدت بیشترین بارندگی از چاراویماق به میزان ۳.۷ میلی متر و کمترین بارش از هشترود به میزان ۲ دهم میلی متر گزارش شده است.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلیبر با ۱۲ درجه و سراب با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز در این مدت به پنج درجه بالای صفر رسید. 

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.