×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25397 خبر
ایران باید اکوسیستم مجازی خود را به خارج از مرزها ببرد

به گزارش همنوا، وزیر ارتباطات در این جلسه گفت: ایستگاه‌ اول امسال توسعه ارتباطات روستایی برای 1500 روستا بود که هدف اصلی بسط عدالت ارتباطی بود. در گام دوم مرکزی در حوزه خدمات ابری توسط ایرانسل افتتاح شد. در حوزه بسط عدالت ارتباطی در روستاهای دور دست و با توجه به شیوع کرونا، دو هفته پیش در 1034 روستا افتتاح شد.

جهرمی درباره افتتاح این مرکز در تبریز گفت: با افتتاح این مرکز اهدافی چون پایداری ارتباطات، تمرکززدایی، افزایش کیفیت ارتباطات شمالغرب، فراهم کردن خدمات هم‌مکانی و پیشبرد شرایط اقتصادی و... پیگیری می‌شود. 

 

او با اشاره به فرمان پنج ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره فضای مجازی که باعت تحرک بیشتر دولت در این حوزه شد، گفت:هشت ایستگاه‌ دیگر تا پایان سال برای افتتاح طراحی شده‌است. در شرایط تحریم پایداری و حفاظت از اقتصاد دیجیتال بسیار مهم است.

با همه تنگناها در حوزه موتور جست و جو هم فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

 

وزیر ارتباطات درباره شرکت همراه اول گفت: همراه اول به لحاظ تعداد مشترکین بزرگترین اپراتور خاورمیانه است. همچین وسیع‌ترین سبکه پوششی را دارد.

وی افزود: همراه اول به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی در آی سی تی، لوکومتیو بنگاه‌های اقتصاد دیجیتال است.

جهرمی درباره برنامه‌های آینده گفت: از همراه اول خواسته‌ایم در حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کنند. برای حمایت از اخلاق و سرمایه‌گذاری بر روی نسل آینده، به اکوسیستم نوجوانان در فضای دیجیتال نیاز داریم.

 

جهرمی به مسئولان همراه اول توصیه کرد: شرکت‌های تو در تو با مالکیت واحد را تعطیل کنید تا راه برای فعالیت اقتصادی جوانان باز شود. 

او درباره سیستم شاد گفت: ویژگی شاد این بود که حضور دانش‌آموزان را وارد فضای سالمی کرد. باید ایرادات آن رفع شود و دولت هم هزینه‌های آن را تقبل کند.

 

جهرمی گفت: تصمیم گرفتیم مکانیزمی ایجاد شود که بر اساس آن به تولید کننده محتوا سهم داده شود. یعنی از درآمد حاصل ترافیک و تبلیغات به تولیدکنندگان محتوا سهمی داده شود.

 

جهرمی درباره ضرورت فعالیت‌های بین‌المللی همراه اول گفت: حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و بردن اکوسیستم‌ مجازی ایران به خارج از مرزها هدف مهمی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.