×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
ایرادات طرح تبدیل وضعیت کارکنان برطرف شد

ولی اسماعیلی اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان که از مطالبات به حق جوانان و افراد بیکار است، بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی با بالاترین رأی به شورای نگهبان ارجاع شد تا به تأیید نهایی برسد.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان چهار ایراد و ابهام در مورد این طرح وارد کرد که ما در جلسه قبلی کمیسیون ۲ ابهام جزئی را برطرف کردیم و اصلی‌ترین ابهام که مربوط به تأمین بار مالی این طرح است، با همکاری رئیس سازمان استخدامی کشور در جلسه هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش هم‌نوا نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم هفته آینده با رفع ابهامات و ایرادات این طرح از سوی مجلس به شورای نگهبان برگشت داده شود تا زمینه تأیید نهایی آن فراهم آید.

اسماعیلی افزود: ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در این طرح گنجانده شده و کلیات آن با ۱۹۶ رأی در مجلس به تأیید رسید و امیدواریم شورای نگهبان با رفع ایرادات مطرح شده، این طرح را به تأیید نهایی برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است در این طرح شرکت‌های پیمانکاری حذف شده و بار مالی اجرای آن به صورت شفاف از سوی دولت مشخص شود.

اسماعیلی اضافه کرد: ما اصرار به تأیید این طرح داریم و این کار نیز حرکت منطقی است و اگر شورای نگهبان باز هم ایراد بگیرد، مجلس این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت می‌فرستد.

وی ضرورت تأمین امنیت شغلی جوانان را در قالب تبدیل وضعیت نیروها یادآور شد و بیان کرد: همه نیروهای خدماتی، شرکتی، حق‌الزحمه و… در قالب این طرح سازماندهی شده و به شکل پیمانی به استخدام دولت در می‌آیند.

۵۰۰ هزار کارگر فصلی بیمه می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون پوشش بیمه کارگران مورد توجه قرار گرفته و قرار است ۵۰۰ هزار نفر کارگر فصلی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

اسماعیلی تصریح کرد: تغییرات خوبی در این حوزه اعمال شده و امیدواریم با همراهی بیمه تأمین اجتماعی دغدغه‌ها و آسیب‌ها در این حوزه برطرف شود.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.