×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Wednesday 24 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25392 خبر
ایجاد مزرعه های‌تک به صورت الگویی در آذربایجان شرقی

 به گزارش هم نوا به نقل از ایسنا ، اکبر فتحی در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، با بیان این‌که فناوری‌های جدید می‌توانند صنعت کشاورزی را نیز مانند هر صنعت دیگری متحول کنند، گفت: ضمن مشارکت در ایجاد مزرعه های‌تک در استان، آماده هستیم زمینی در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم.
وی برگزاری استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی با مشارکت پارک علم و فناوری را یکی دیگر از این توافقات عنوان کرد و گفت: تکنولوژی و علم روز باید به این بخش از بازار کشور هم وارد شود و نباید آن را سنتی پیش برد.
وی افزود: بخش کشاورزی در کشور براساس آمار از اهمیت خاصی برخوردار است، بیش از 20 درصد جمعیت کشور در حوزه کشاورزی اشتغال دارند، 12 درصد تولید ناخالص ملی از بخش کشاورزی است و این‌که 90 درصد نیازهای غذایی مردم ایران از این حوزه تامین می‌شود.
 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از مشارکت فعال سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه « نیازها و چالش‌های صنایع و سازمان‌ها» در اردیبهشت ٩٨ در پارك علم و فناوری استان خبر داد و افزود: امیدوارم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که در زمینه کشاورزی فعال هستند، در این نمایشگاه به منظور ارائه عملکرد چهل ساله بخش کشاورزی استان در محوطه شرکت غله، حضوری فعال داشته باشند.
وی افزود: برای پرزنت محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعال در زمینه کشاورزی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
عبدالرضا واعظی هیر، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این نشست به اهداف، وظایف و برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: پارک‌ علم و فناوری به عنوان نهادی اجتماعی- اقتصادی در امر توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناور، نقش و جایگاه تاثیرگذاری دارد و با هدف ایجاد هم‌افزایی و توسعه ارتباطات سازنده بین پژوهشگران و فناوران، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های دولتی، جهت استقرار اقتصاد دانش بنیان و تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت (و ارزش) ایجاد شده‌اند.
وی بر لزوم بازدید رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، مدیران، پژوهشگران و همكاران از پارک علم و فناوری تاکید کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته علمی مشترک، ارتقای شورای تحقیقات کشاورزی استان به شورای تحقیقات و فناوری با مشارکت پارک علم و فناوری،  برگزاری رویداد Demo Day برای معرفی شرکت‌های مرتبط با ماموریت‌های سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، برگزاری استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی، استفاده از تجربیات کارشناسان سازمان در فعالیت‌های پارک و شرکت‌های فناور مستقر، مشاركت كارشناسان جهادکشاورزی در تاسيس شركت‌های فناور و دانش بنيان و حمایت مضاعف پارک از پایان نامه‌های فناورانه مورد حمایت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از دیگر موضوعاتی هستند که می‌توانند زمینه ساز تحول در بخش کشاورزی باشند.
وی، بر همکاري در زمينه شناسايي و رفع چالش‌ها و نيازهای فنی، صنعتی، پژوهشي و فناوري حوزه کشاورزی و استفاده از توانمندی شرکت‌هاي مستقر در پارک و در صورت نیاز اعلام موضوع به ساير پارك‌های كشور جهت رفع این چالش‌ها و استفاده از توانمندی شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد در مهندسي معکوس قطعات و تجهيزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی تاکید کرد.
وی افزود: خواستار حمايت معنوی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجراي‌ طرح‌های فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک متناسب بانیازها و اولویت‌های آن سازمان هستیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.