گروه : آرشیو

به گزارش همنوا به نقل از ايسنا، منطقه آذربايجانشرقي، رييس انجمن علمي بازاريابی ايران در این مراسم با اشاره به لزوم ارائه محصول بر اساس ميل مشتری، گفت: كاري كنيد كه مشتري از محصول شما كيف كند و اين همان مفهوم كيفيت است. تنها در اين صورت است كه مشتري حاضر به بازكردن زيب كيف پول خود برای محصول و خدمات شما خواهد بود.
پرويز درگی با تاكيد بر اينكه جامعيت نگری بايد به عنوان عصاره علم و عمل انسان در نظر گرفته شود، بيان كرد: برقراري ارتباط موثر بين سه حوزه صنعت، بازار و دانشگاه حائز اهميت است تا زمينهي مديريت و تبديل اختراع به ثروت و بازار فراهم شود.
پرويز درگي با بيان اينكه بازاريابي يك تعصب نيست، بلكه يك اعتقاد است، توضيح داد: علم بازاريابي بايد وارد زندگي انسان در بعد هنر، مذهب، سياست و غيره شود و از همان مراحل اول زندگي، به كودكان آموزش داده شود تا بتوانند به نحو شايسته از آن در جهت پيشبرد اهداف و كسب موفقيت استفاده كنند.
وي در قسمتي ديگر از سخنان خود به برنامههاي انجمن علمي بازاريابي ايران اشاره كرد و افزود: عقد تفاهم نامه با فرهنگستان در خصوص واژه گزيني بازاريابي، عقد تفاهم نامه بين ايران و كادانا در چهار حوزه آموزش، مشاوره، پژوهش و نشر، تجليل از بزرگان بازاريابي، برگزاري كنفرانس ملي كسب و كار، پيگيري نظام بازاريابي در مجلس، اخذ مجوز برگزاري آزمون صلاحيت علمي مشاوران و فعالان حوزه بازاريابي، ارتباط با اساتيد ايراني خارج از كشور و همكاري با ناشران برتر حوزه بازاريابي تنها بخشي از برنامههاي ما است.
وي خاطر نشان كرد: در خصوص ايجاد رشته مستقل بازاريابي با دو گرايش فروش و توسعه بازار نيز فعاليتهايي انجام شده است و امروزه در دنيا بر رشته «فن بازار» كه متشكل از سه حوزه تكنولوژي، فناوري و ماركتينگ تاكيد ميشود.
در اين مراسم، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز نيز با بيان اينكه فعاليت بر اساس تحقيق و پژوهش تنها راه نجات انسان از مشكلات و مسائل است و راهاندازي انجمن علمي بازار ايران در استان آذربايجان شرقي ميتواند نقش مهمي در اين امر داشته باشد، گفت: 45 درصد دانشجويان دانشگاه تبريز (10 هزار نفر) را دانشجويان تحصيلات تكميلي تشكيل ميدهند كه همگي آماده ورود به بازار كار و اجراي طرحهاي پژوهشي هستند و انجمن علمي بازاريابي ايران ميتواند شرايط لازم را براي فعاليت و استفاده از تواناييهاي اين دانشجويان در جامعه فراهم كند .
اصغر عسگري به سه هدف تاسيس دانشگاه اشاره كرد و افزود: آموزش، پژوهش در كلاس جهاني و نوآوري سه هدف مهم دانشگاههاست و براي هر كدام از آنها بايد برنامهاي مناسب داشته باشيم. فعاليت اين انجمن در زمينه نوآوري، پژوهش و تجاري سازي محصولات و ايدههاي دانشجويان و دانشگاهيان در شرايط كنوني تحريمها و رسيدن به اهداف سه گانه دانشگاه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي ياد آور شد: امروزه بسياري از دانشگاهها در خارج از كشور بر روي آموزش مجازي با اعطاي گواهي معتبر و جذب دانشجو از سراسر دنيا كار ميكنند و اين زنگ خطر بزرگي براي دانشگاه است كه خود را با شيوههاي جذب دانشجو و معرفي هرچه بهتر خود همگام كنند.
رييس انجمن علمي بازاريابي ايران - شعبه آذربايجان شرقي نيز به اهداف راهاندازي اين انجمن در استان اشاره كرد و گفت: به دليل موقعيت خاص استان آذربايجان شرقي و پيشينه غني آن در امور تجاري و بازرگاني، تشكيل چنين انجمني با اهداف آموزشي، پژوهشي، پرورشي، مشاورهاي و نظارهاي براي صاحبان كسب و كار بيش از پيش اهميت دارد.
محمد فاريابي ادامه داد: اين انجمن در مركز نوآوري دانشگاه مستقر خواهد بود و آماده همكاري با صاحبان كسب و كار، فناوران، صاحبان ايده و تمامي علاقمندان است و معتقدم كه بسياري از كسب و كارها به دليل ضعف عملكرد در بازار با مشكل روبهرو شدهاند
وي تاكيد كرد: با اعضاي خود در اين انجمن هم قسم ميشويم كه از علم بازاريابي در جهت توسعه كسب و كار خود حتي در زمان ركود و مشكلات به درستي استفاده كنيم و با همراهي هم آنها غلبه كنيم.
در آيين افتتاحيه انجمن علمي بازاريابي ايران – شعبه آذربايجان شرقي، محمد فاريابي عضو هيات علمي دانشگاه تبريز به عنوان رييس اين شعبه انتخاب و معرفي شد.
https://hamnava.ir/News/Code/13011
0 دیدگاه تایید شده