×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Wednesday 24 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25392 خبر
امکان ثبت چک‌های جدید با استفاده از همه کارت‌های شتابی وجود دارد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، «آمنه نادعلیزاده» درباره روند اجرای قانون جدید چک اظهار داشت: چک‌های جدید بنفش رنگ از نخستین روز کاری سال جدید توسط شبکه بانکی توزیع شده است و از این پس این چک‌ها فقط به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 

وی افزود: مشتریان می‌توانند از طریق سامانه استعلام اعتباری از وضعیت اعتباری صادرکننده چک اعم از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی وی مطلع شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: این سرویس با ارسال شماره شناسه ۱۶ رقمی چک به سرشماره « ۷۰۱۷۰۱ » از طریق پیامک و نیز مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی و اپلیکیشن‌های بانکی، قابل ارائه به مشتریان است.

وی با بیان اینکه دسته‌چک‌های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می‌شوند، ادامه‌داد: صدور و انتقال دسته چک‌های جدید نیازمند ثبت در سامانه صیاد است.

به گزارش ایرنا، قانون جدید صدور چک با توجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون چک و کاهش چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکارها، به صورت مرحله‌ای و به‌تدریج اجرایی می‌شود.

در این زمینه مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده است: تعیین صحت و سلامت چک از مزایای قانون جدید محسوب می‌شود و ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، این امکان را به مردم می‌دهد تا از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی صادرکننده اطلاع دقیق پیدا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.