×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
افول تبریز طی ۱۰ سال اخیر / گلایه های به حق از مقایسه تبریز با شهرهای همسان

یعقوب هوشیار هفدهم اسفند ۱۴۰۰ با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان شهردار تبریز انتخاب شد.

در سوابق هوشیار می توان به شهرداری مناطق ۱۰ و ۵ تبریز، معاون فنی ستاد عتبات عالیات کشور و شهرداری منطقه ۱۸ تهران اشاره کرد.

نمایندگان مجلس تمام‌قد از شهردار حمایت می‌کنند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تبریز در مجلس تمام‌قد از شهردار حمایت می‌کنند و امیدوارم در کنار هم و با همدلی جایگاه اولین‌ها را به تبریز بازگردانیم.

علیرضا منادی امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار تبریز اظهار کرد: من شهروند تبریز هستم، همه ما شهروند تبریز هستیم و باید اقدامات شهروندان را بشناسیم و تشکر و تشویق کنیم تا کارهای خوب انجام دهند. تشکر از زحمات شهروندان و مسئولان، عاملی برای تعالی جامعه است.

وی افزود: شهر ما صد سال قبل آموزش و پرورش نوین را بنا نهاده است و اکنون به لطف خدا قانون رتبه‌بندی معلمان را در مجلس تصویب کرده‌ایم و بدین ترتیب تحول آموزش و پرورش بعد از صد سال آغاز شد. ۵۳ هزار میلیارد حاصل این قانون است که توسط یک تبریزی و با کمک دیگر همکارانم از جمله دکتر پزشکیان در مجلس اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در شهر ما به لطف خدا قدم های بزرگی برداشته شده است اما نباید فراموش کنیم که در ۱۰ سال اخیر افول کرده‌ایم که باید این عقب ماندگی را جبران کنیم. بر این اساس لازم است تا همه ما باهم، متحد و همدل باشیم.

وی با بیان اینکه همدلی و اتحاد شورای اسلامی شهر تبریز باعث می‌شود کار شهردار خوب پیش برود، گفت: آقای هوشیار یکی از شهروندان خوب تبریز است که به عنوان شهردار انتخاب شده و من از هر ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر تبریز بابت این انتخاب تشکر می‌کنم.

منادی با تاکید بر لزوم توجه به حاشیه شهر، اظهار کرد: وضعیت حاشیه شهر تبریز خوب نیست و من اخیرا در بازدیدی از حاشیه شهر، متوجه شرایط نامناسب آنجا شدم. وظیفه همه ما است که همچون حضرت علی علیه السلام به مظلومان و محرومان کمک کنیم و در این رابطه وظیفه شورا و شهرداری نیز سنگین است.

وی خطاب به شهردار تبریز، گفت: شما باید یک شهردار دانش‌بنیان باشید تا با هزینه کم، شهر را مدیریت کنید. نمایندگان مجلس تمام‌قد از شهردار حمایت می‌کنند و امیدوارم در کنار هم و با همدلی جایگاه اولین‌ها را به تبریز بازگردانیم.

انتظارات اعضای شورا از شهردار جدید تبریز

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز وی با بیان اینکه شهر به عنوان امانتی در دست ما قرار گرفته است، یادآور شد: باید تمام تلاش‌مان را بکنیم که چهارسال بعد با حسرت از این روزها یاد نکنیم و بتوانیم عملکرد ماندگاری از خود به جای بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی با اشاره به عملکرد موفق یعقوب هوشیار در شهرداری منطقه ۱۸ تهران، افزود: ما اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار جدید تبریز انتظارات مشخصی داریم و امیدواریم آقای هوشیار در عمل به این انتطارات موفق باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تشریح کرد: توجه به ساماندهی حاشیه شهر، خارج کردن نیروهای کارآمد شهرداری از حاشیه و در رأس قراردادن آنان، عدالت‌محوری در ارائه خدمات شهری و هم‌افزایی و تعامل با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله انتظارات ما از شهردار جدید تبریز است.

وی اضافه کرد: همچنین از آقای هوشیار انتظار می‌رود در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، پیشبرد پروژه‌های عمرانی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فساد، آماده‌سازی بسترهای شهر هوشمند، ایجاد نشاط و فضیلت معنوی در شهر کوشا باشد.

حجت‌السلام برگی همچنین گفت: با توجه به اینکه مجموعه شهرداری تبریز پیشانی دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود، بنابراین کوچک‌ترین کاستی در این مجموعه موجبات بدبینی جامعه را فراهم می‌سازد، به همین دلیل مبارزه با فساد در شهرداری تبریز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان خطاب به شهردار جدید تبریز خاطرنشان کرد: شورا را رفیق خود بدانید نه رقیب؛ ما شبانه‌روزی آماده‌ایم در مسیر خدمت به مردم کنار شما باشیم.

گلایه های بجا از مقایسه تبریز با شهرهای همسان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شفافیت در حوزه شهرداری یکی از نیازهای اساسی است و هر چقدر شفاف و آشکار و بدون پیرایه و به صورت شفاف برخورد کنیم، مردم نیز شاهد عملکرد ما بوده و به درستی قضاوت خواهند کرد.

عابدین رضوی خرم با اشاره به پیشینه شهر تبریز خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان شهر نخبگان، فرهیختگان، اندیشمندان، علما، شعرا، شخصیت‌های شهیدی که آثار آنها در کشور و امت اسلامی و نام و یادشان در کتاب‌ها درج شده است، آوازه و جایگاه علم و هنر و تمدن و نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی را بلند کرده است.

وی یادآور شد: وقتی تبریز را با شهرهای همسان مقایسه می‌کنند، گلایه‌های مطرح می‌شود که بجا و درست است و باید هر مسئولی که انتخاب می‌شود جایگاه، منزلت و منقبت شهر بازیابی کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم در  اقتصاد شهری و درآمدزایی شهر اتفاقی بیافتد، باید از خود مردم و ظرفیت آنها استفاده کنیم که ظرفیت‌هایی دارند.

وی ادامه داد: شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و احیای آنها می‌تواند به اقتصاد شهری کمک کند.

عابدین خرم تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های شهری همچون سرانه فضای سبز تبریز، احداث و بازسازی پارکینگ‌های شهری، بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر، مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه شود.

وی افزود: باید همه مردم، شهرداری، استانداری دست در دست هم دهیم و با ظرفیت‌هایی بزرگی چون نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه هماهنگ شویم تا شهر پیشرفت کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد : برنامه‌ریز ی منسجم برای مقاوم ساز ی شهر یکی از نیازهای اصلی شهر د رمناطق حاشیه‌نشین است که نیاز به حرکت و سرمایه‌ای ملی دارد؛ حاشیه شهر مشکل دارد و باید سرمایه‌گذاری در آن حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگی نیاز اساسی شهر است و زنجیره‌هایی که می‌تواند گردشگری شهر را به هم متصل کند.

عابدین خرم خاطرنشان کرد: تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نمادسازی فرهنگی، بازچرخانی آب شهر مسائلی هستند که در سایه وحدت و هم‌افزایی می‌توانند اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد:  در چهل، پنجاه سال گذشته، بخش خصوصی در تبریز کار بزرگی کردند؛ بخش خصوصی ظرفیت بی‌مانندی که باید برای حضور آنها فرش قرمز پهن کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان اعلام کرد : از زحمات آقایان رنجبر و یوسفی و تمام افرادی که در حال تلاش برای پاکیزگی شهر هستند تشکر می‌کنم و برای آقای یعقوب هوشیار آرزوی توفیق دارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.