×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25246 خبر
افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسی‌های تبریز در سال آینده

به گزارش همنوا به نقل از مهر، لایحه شهرداری تبریز در مورد افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسی‌ها در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سونیا اندیش عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در ارتباط با بحث افزایش کرایه‌ها، پیشنهاد ما افزایش ۳۵ درصدی بدون رند کردن مبالغ است که این تراکنش‌ها به نفع بانک‌ها هم است.

او افزود: مشکل اپلیکیشنی که در حال حاضر در تاکسی‌ها نصب شده است، این است که عموم مردم نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند در صورتی که عموم مردم استفاده از کارتخوان را بلد هستند.

اندیش تاکید کرد: اگر قرار بر نرخ واقعی باشد باید ۳۰۰ درصد افزایش یابد در صورتی که افزایش ۳۵ درصدی مصوب شود این افزایش را برای ۲۹۰ مسیر در نظر گرفته‌ایم.

محمد باقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر گفت: رانندگان تاکسی‌ها جزو اقشار ضعیف جامعه هستند و اگر هر ساعت ۹ هزار تومان کار کنند، در هر روز ۷۲ هزار تومان کار می‌کنند.

او اظهار کرد: با اینکه ۵۰ هزار نفر شهروند تبریزی از تاکسی‌ها ارتزاق می‌کنند باید شهرداری تلاش کند تا در تاکسی‌ها خودپرداز راه اندازی کند.

عبداله تقی پور با قدردانی از بررسی لایحه افزایش کرایه تاکسی‌ها قبل از پایان سال، گفت: برای شهر هوشمند اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است اما در سه سال گدشته این مباحث مطرح شده است و انتظار داریم بانک شهر در الکترونیکی کردن پرداخت‌ها در کنار ما حضور داشته باشیم.

سعید نیکوخصلت گفت: در شهر کپنهاگ به خاطر اینکه مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند و بیشتر از حمل و نقل پاک استفاده کنند، نرخ حمل و نقل عمومی را افزایش داده‌اند. اتوبوس را گران می‌کنند تا با دوچرخه تردد کنند تا آلودگی کمتر شود و سلامتی قلبی و عروقی افراد بیشتر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.