×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
صرفه جویی ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با راه‌آهن جدید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی این قول داده شد که این بخش راه آهن بستان‌آباد به تبریز که بیش از دو دهه معطل مانده بود، به بهره‌برداری برسد.

کاهش چهار ساعته زمان سفر با صرفه جویی حدود ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این پروژه حدود ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر تبریز به میانه را کوتاه کرده است و همین طور حدود ۴ ساعت مسافت تبریز  به تهران را کم کرده است.

وی افزود: این کاهش مسافت، صرفه جویی سوختی حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در سال یعنی معادل مصرف یک روز بنزین کشور را به همراه دارد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در این پروژه حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد البته ارزش روز پروژه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی ریل ها و تراورس‌های به کار رفته در خط آهن بستان آباد - خاوران تولید داخل است.

وی ادامه داد: این اولین خط ریلی است که از اساس دو خطه طراحی شده و در نوع خودش بی نظیر است.

به گفته بذرپاش در این پروژه نزدیک به ۳ کیلومتر تونل و بیش از دو کیلومتر پل‌های بزرگ طراحی و استفاده شده و به عنوان یک خط ریلی سبز معروف است یعنی تقریبا هیچ آسیبی به محیط زیست نزده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای تکمیل زنجیره کریدوری شرق به غرب که از سرخس آغاز و از مرزهای غربی کشور خارج می‌شود، این خط ریلی یک قطعه از کریدور شرق به غرب کشور است که در راستای تکمیل زنجیره‌های کریدوری برای ما قابل اهمیت است.

وی تصریح کرد: از امروز با حضور رئیس جمهور اولین مسافرگیری این مسیر انجام شد و خانواده معظم شهدا و جانبازان عزیز به مقصد مشهد مقدس از این قطار استفاده کردند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از همین امشب عملیات بلیت فروشی هم انجام شده و عملا هر شب یک قطار به سمت تهران حرکت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.