×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
افزایش آمار زنان صدمه دیده از نزاع در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا،  علی صفایی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  ۲۱ هزار و ۵۰۶ نفر از مراجعه کننده‌ها در هشت ماهه امسال مرد بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته آمار مراجعین نزاع با سه درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده که از این تعداد ۸۱۳ نفر زن و یک هزار و ۸۶۹ نفر مرد بود.

صفایی فرد گفت: سال گذشته در مجموع ۳۹ هزار و ۱۶۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۶ نفر زن و ۲۸ هزارو ۸۲۷ نفر مرد بودند.

وی تاکید کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد. 

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحت، نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.

وی یادآوری کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است. 

صفایی فرد ادامه داد: در صورت وجود جراحت و صدمه عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.