×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 3 آبان 1403  .::.   برابر با : Thursday 24 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26128 خبر
افزایش تولد نوزادان به روش سزارین در آذربایجان شرقی

بهمن نقی پور در جمع اعضای کادر درمان شبکه بهداشت شهرستان ملکان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این خصوص و برای نهادینه سازی فرهنگ رویگردانی از سزارین و اقبال به زایمان طبیعی باید جامعه پزشکی استان اعم از ماماها و مشاورین وارد عمل شوند و با ارائه راهکارها و روشنگری‌های به موقع و مستمر، خانواده‌ها روند زایمان طبیعی افزایش یابد تا در ادامه فرزند آوری با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه‌های بهداشت استان در تمامی شهرستان‌ها باید بر حول محور تبلیغات و بازگوئی آثار مثبت و مزیت‌های بیشمار زایمان طبیعی در بین مادران باردار باشد و در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همیاری رسانه‌های گروهی هستیم.

وی، بر آماده‌سازی مسیر و زمینه های علمی و اجتماعی و فرهنگی خانوارها به منظور اقبال به فرزندآوری تاکید کرد.

نقی پور با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر در استان باید جدی گرفته شود، گفت: باید توجه داشت که دیابت و فشار خون علت بسیاری از بیماری‌ها است که شناسایی اولیه و به موقع و در پی آن مراقبت دقیق و پیگیرانه، مانع گسترش بسیاری از بیماری‌های دیگر خواهد شد.

وی به کادر درمان توصیه کرد، به تمامی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به چشم خانواده خود نگریسته و بعد از درمان اولیه، پیگیر روند اثر بخشی درمان باشند.

وی ناسایی، پیگیری و درمان دیابت در سطوح مختلف در شهرستان ها را مهم و تعیین کننده خواند و اضافه کرد: برای امیدوار کردن مردم و کادر درمان، باید آنها را که خوب کار می کنند، دید و تشویق کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در مرکز جامع خدمات شهری و روستایی شماره یک و بیمارستان فارابی ملکان از بخش‌های دیالیز، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اتاق عمل بازدید کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.