×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
اعلام آمادگی ۷۳ کشور برای شرکت در مراسم تحلیف «رئیسی»

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور سیزدهم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مراسم تنفیذ حکم روز ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد و بعد از آن طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان در این مراسم حضور دارند. بنا بر عُرف ادوار گذشته، با توجه به اهمیت تحلیف که نماد مردم‌سالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، تلاش بر این است که این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: از طرف آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ستادی تشکیل شد که در این ستاد کمیته‌های مختلف، جلسات متعددی برای برگزاری باشکوه این مراسم و همچنین دعوت از میهمانان برگزار کردند.

موسوی اظهار داشت: این مراسم روز پنجشنبه (۱۴ مرداد) همزمان با سالگرد صدور مشروطیت برگزار خواهد شد.

وی گفت: ستاد تحلیف مستقر در مجلس شورای اسلامی دو سیاست عمده را برای برگزاری این مراسم در نظر داشت؛ اول برگزاری باشکوه و آبرومندانه این مراسم و دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین در تشریح جزئیات دعوت از میهمانان خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور،  گفت: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کردند که در بین آنها ۱۰ رئیس کشور، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه و ۱۰ وزیر متفرقه، همچنین فرستادگان ویژه رؤسای کمیسیون‌های پارلمانی، رؤسا و مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، رئیس IPU، نماینده اتحادیه اروپا، نماینده D۸، نماینده سیتا و همچنین نمایندگان و شخصیت‌هایی از ادیان مختلف جهانی و شخصیت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی در این مراسم حضور خواهند یافت.

موسوی تصریح کرد: همچنین برای پوشش گسترده خبری این مراسم، از حدود ۴۰۰ نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی که درخواست پوشش این مراسم را داشتند، با توجه به شرایط کرونایی توانستیم تمهیدات لازم برای ۱۷۰ خبرنگار داخلی و خارجی از بیش از ۳۰ کشور  فراهم کنیم.

وی همچنین در خصوص جزئیات تمهیدات ترافیکی برای روز برگزاری مراسم تحلیف، گفت: این تمهیدات توسط مسئولین مربوطه به اطلاع خواهد رسید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نماینده‌ای از عربستان سعودی گفت: اگر این حضور در روزهای آینده قطعی شد، حتماً آن را اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.