×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 2 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25428 خبر
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سیدابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها به‌عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی اظهار داشت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

 

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار است

جواد اوجی وزیر نفت  درباره اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی گفت: این کار در دستور کار دولت است.

وی همچنین با بیان اینکه از راه‌های مختلفی مطالبات خود را از کشور عراق وصول می‌کنیم، گفت: چه به صورت نقدی و حواله، تهاتر کالا، فرآورده‌های نفتی وهیچ‌گونه محدودیت و سقفی نیز برای آن تعیین نشده است.

 

درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از درخواست این سازمان برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق در سطح کشور خبر داد و با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در میانکاله گفت: متاسفانه بیشتر در این قسمت شاهد اقدامات عمدی هستیم، از روز گذشته نیروهای محیط بانی، نیروهای منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط وارد عمل شدند. هلوکوپتر نیز تا آخر وقت رسید. امروز نیز از دولت درخواست داشتیم که اگر بتوانیم یک پایگاه اطفای حریق ملی تشکیل شود تا این مسائل بهتر دنبال شود. درخواست ما این است که  این پایگاه به صورت کلی در کشور تشکیل شود.

 

تولید کیک زرد از فسفات از دستاوردهای مهم سازمان انرژی اتمی است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید بر اینکه تولید کیک زرد از فسفات از دستاوردهای تکمیلی و مهم سازمان انرژی اتمی بوده است.گفت: امیدواریم برنامه‌ مصوب شده برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق که قاطعانه مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد را پیش ببریم و تولید برق از سبد انرژی هسته‌ای را به این سقف برسانیم.

 

پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد.

وی افزود: کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.

 

توضیحات وزیر ارشاد درباره نامه اش به دبیر کل آیسسکو 

 محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه اش به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن گفت: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم که به صورت جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ  و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود.

 

وزیر دادگستری و دیوان عدالت اداری درباره نحوه اجرای رای «لطیفی» تعامل خواهند کرد

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که بنا شده است تا پیرامون نحوه اجرای رای دیوان عدالت اداری در خصوص آقای لطیفی، وزیر دادگستری با دیوان عدالت اداری به عنوان رابط بین دولت و قوه قضاییه تعامل کنند و در نحوه اجرای رای هماهنگ شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در خصوص برخی دیگر از اعضای هیات دولت نیز این مسئله وجود دارد و آیا این افراد می روند یا خیر، بیان کرد: این یک بحث شکلی است. در این زمینه نیز با دیوان تفاهم خواهیم کرد. هنوز راجب دیگران شکایتی نشده است اگر شکایتی نیز صورت گیرد بحث شکلی است و نحوه اجرای رای را با دیوان هماهنگ خواهیم کرد.

 

استفاده از سرمایه گذار خارجی برای نکمیل شبکه ریلی شرق کشور در دستور کار است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دولت تکمیل کریدور زمینی شمال - جنوب در شرق کشور است، گفت:‌ برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است تا حمل بار در این مسیر دو برابر شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره قیمت مسکن در تهران گفت: براساس اعلام رئیس بانک مرکزی، مسکن در بیشتر مناطق تهران قیمت کاهشی بین ۱۲تا ۱۵ درصد داشته است و این روند ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی

 رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره جذب مجدد آموزگار، گفت: مراحل ارزیابی تکمیلی جذب آموزگاران ابتدایی در حال طی شدن است. پیش‌بینی ما این است که بخشی از ظرفیت خالی می‌ماند؛ به عنوان مثال در تهران جمعیت ظرفیت آقایان خالی می‌ماند و خانم‌ها جذب می‌شوند؛ بنابراین در حال مشورت با سازمان اداری و استخدامی هستیم که برای ظرفیت باقیمانده نیرو جذب کنیم؛ بر همین اساس مجدداً آزمون استخدامی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی نیز برگزار خواهد شد.

 

تصویب آیین‌نامه‌ای برای حمایت از نیروی انتظامی در دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه ای در دولت به منظور حمایت موثرتر از پلیس و نیروی انتظامی خبرداد و گفت: آیین‌نامه‌ای به پیشنهاد نیروی انتظامی به تصویب هیئت وزیران رسید که مصادیق درگیری مسلحانه مرتکبان قاچاق کالا و ارز یا کسانی که ایجاد موانع فیزیکی می‌کنند برای پلیس را مشخص می‌کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ادامه فعالیت وزیر ورزش در دولت، اظهار کرد: آقای سجادی از زمان سانحه سقوط بالگرد، عارضه‌هایی جسمانی متعددی برای او ایجاد شد و چند مرتبه با رئیس‌جمهوری مذاکره داشت و به نوعی استعفا داده بود چرا که سیر درمان مطابق با سرعت مورد انتظار پیش نمی‌رفت. درخواست استعفای آقای سجادی به رئیس‌جمهوری تحویل داده شده اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری انجام نشده است.

جهرمی همچنین درباره رفع مانع قانونی انتصاب میثم لطیفی در دولت، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در نهایت دیوان عدالت اداری اعمال ماده ۹۱ دولت را نپذیرفت، رأی در دستور اجرا قرار گرفت و از مسیر قانونی دیگری بهره‌برداری شد و میثم لطیفی به شکل مستقیم قراردادی با نهاد ریاست‌جمهوری امضا کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.