×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
از تبریز 2018 فقط یک افتتاحیه در یاد مردم مانده است

به گزارش همنوا به نقل ازایسنا حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: تنها برنامه رسمی که مردم از تبریز ۲۰۱۸ به خاطر دارند همان برنامه‌ی افتتاحیه رسمی با حضور رئیس جمهوری بود.
وی ادامه داد: در آن مراسم اعلام شد که حدود ۱۰۰ طرح در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ اجرا می‌شود، از این رو به مسئولان زیربط و به ویژه مدیرکل میراث فرهنگی استان پیشنهاد می‌کنم در مجامع عمومی حتی در نماز جمعه حضور یافته و توضیح دهد که از ۱۰۰ طرح اعلام شده چند مورد اجرا شده و همچنین چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی از سوی دولت اختصاص داده شد و چه مقدار از این اعتبارات هزینه شد.
وی تاکید کرد: برای مردم سوال است که ۱۰۰ طرح اعلام شده، چه بود و کجا برگزار شد؟ لذا از مسئولان زیربط درخواست می‌کنم در این رابطه توضیح دهند تا مردم بیشتر از طرح‌های انجام شده مطلع شوند. در ۲۰۱۸ این‌که نام تبریز در نقاط مختلف مطرح شد اقدام خوبی بود اما باید تبیین شود که چقدر توانستیم از این رخداد به نفع تبریز استفاده کنیم؟
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری خبرنگار و مجری پرس تی‌وی در آمریکا اشاره کرد و گفت: این خبرنگار ایرانی، آمریکایی الاصل بوده و مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی است؛ او از زمانی که به اسلام  روی آورد نام خود را به مرضیه هاشمی تغییر دارد. در این رابطه مدافعان پر سروصدای حقوق بشر یادگاری دیگری از خود بر جای گذارده و چهره‌ی خود را نشان دادند تا در آینده بهتر بتوان در موردشان قضاوت کرد.
وی در این خصوص خاطرنشان کرد: مرضیه هاشمی، خبرنگار ایرانی شبکه پرس تی‌وی برای دیدار با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود که توسط پلیس آمریکا بازداشت می‌شود و طبق گزارش‌ها، برخورد پلیس با وی بسیار توهین آمیز بوده و حتی حجاب وی را نیز برداشته و اجازه ملاقات به خانواده‌اش ندادند. تاکنون نیز هیچ گونه اتهامی علیه این بانو اعلام نکرده‌اند. این اقدام یک توهین آشکار علیه تمامی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اصول حقوق بشر است که آمریکا مدام از آن دم زده و خود را مدافع سینه چاک حقوق بشر می‌داند.
وی تاکید کرد: جالب است که هیچ واکنشی از سوی رسانه‌های دنیا در این رابطه داده نشده است؛ این اقدام محکوم بوده و وظیفه رسانه‌ها و شخصیت‌های رسانه‌ای آزاد دنیاست که با استفاده از تمامی امکانات از روش و خوی نژاد پرست و ضدحقوق بشر آمریکا پرده برداشته و آمریکا را رسوا کنند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به سفر وزیر خارجه آمریکا به لهستان اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا هدف خود را از  سفر به کشورهای مختلف، معرفی کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عنصر بی ثبات کننده در منطقه اعلام کرده که مقرر است منجر به برگزاری همایش دو روزه( در ۲۴ و ۲۵ بهمن) در لهستان شود.
وی در این رابطه با اشاره به طرح ۱۹ ماده‌ای ارائه شده جهت اعمال فشار مضاعف بر ایران، تاکید کرد: بر اساس این طرح هدف اصلی آمریکا برای فشار، در راستای ایجاد تغییر رفتار ایران در سطح منطقه و محدود کردن فعالیت‌های نیروی قدس سپاه است. مگر چنین کاری را می‌توانند؟ امروز سپاه قدس مایه عزت و اقتدار ایران در منطقه است.
وی با تاکید بر این‌که مردم قهرمان ایران هرگز خدمات ارزشمند سپاه پاسداران و به ویژه سپاه قدس را در راه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران فراموش نمی‌کنند، بیان کرد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برای این‌که فشار بر ایران را زیاد کنند کارگروه مشترکی برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران تشکیل دادند تا به مقاصد شوم خود برسند، اما مگر این مردم قهرمان و غیرتمند اجازه می‌دهند که دشمنان به اهدف خود برسند؟ مردم ایران چنانچه ۴۰ سال در مقابل دشمنان ایستادند، همچنان نیز خواهند ایستاد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به بازدید خود از پارک علم و فناوری تبریز اشاره کرد و گفت: جوانان خلاق و دانشمندی در کشور وجود دارد که تقاضا داریم وزارت بهداشت، صنایع و معادن و وزارت‌خانه‌های مربوطه از این جوانان خلاق حمایت کنند.
وی با تاکید بر این‌که سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیاست، گفت: ایران اسلامی تولید کننده قایق پرنده رادار گریز با سرعت ۸۵۱ کیلومتر و هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد در جهان بوده و سومین کشور تولید کننده داروی بیماری ام اس است.
وی تاکید کرد: ایران تنها تولید کننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه بوده و در زمره پنج ارتش قوی جهان در حوزه سایبری است و همچنین ایران اسلامی نخستین تولید کننده پودر استخوان در جهان بوده و تنها کشور تولید کننده لوله‌های چدنی ۲۰۰۰ میلی متری در آسیاست.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این‌که ایران اسلامی سومین تولید کننده دکل‌های انتقال برق در دنیا و در زمره هشت کشور فضایی دنیا قرار دارد، افزود: ایران سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در دنیاست، پس از دانشمندان جوان ایرانی حمایت کنیم تا بتوانند شکوفا شده و به اهداف خود مبنی بر پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور برسند.
وی در ادامه به پرتاب ماهواره پیام اشاره کرد و افزود: مجاهدان عرصه علم و فناوری تلاش کردند تا ماهواره ۱۰۰ درصد بومی پیام را در مدار زمین قرار دهند که به دلایل فنی و در آخرین مرحله این اتفاق نیفتاد که موضوعی طبیعی و عادی در آزمایش‌های علمی است و طبق گفته وزیر ارتباطات ماهواره بومی بعدی در راه بوده و طی روزهای آتی پرتاب می‌شود؛ این اقدامات همگی نشان از تاثیرات انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این‌که ایران اسلامی در کنار معدود کشورهای سازنده ماهواره و ماهواره بر قرار گرفته است، افزود: برخی از کشورها از جمله مقامات آمریکایی و فرانسوی طی اظهاراتی مداخله‌جویانه این تلاش علمی فرزندان ایران را محکوم و ناقض قطعنامه بین المللی عنوان کرده‌اند. اما ایران اسلامی در راه پیشرفت و تحقق تمدن نوین اسلامی در تمامی عرصه‌ها و به ویژه عرصه علم و فناوری طرح‌ها را پیگیری و اجرا می‌کند و منتظر اجازه یا اخم هیچ بیگانه‌ای نیست.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در رابطه با خروج مستشاران ایرانی از روسیه اشاره کرد و گفت: نخست وزیر این رژیم که در شرایط بی‌ثبات و متزلزل سیاسی قرار دارد، طی اظهارات تهدید آمیزی گفته که اگر جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را از سوریه خارج نکند حملات به مواضع ایران ادامه می‌یابد. این اظهارات از جانب نخست وزیر رژیم غاصبی است که کانون بحران، بی‌ثباتی و ناامنی در غرب آسیاست، هرگز عجیب و بی سابقه نبوده و حیات این غده سرطانی به ریختن خون بیگناهان وابسته است.
وی افزود: در خبرها آمده که رقیب نخست وزیر رژیم غاصب گفته است اگر در انتخابات آتی پیروز شوم بلافاصله جنگ با غزه را آغاز می‌کنم، اما همانطورکه مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به یاوه گویی‌ها پاسخ شایسته داده‌اند لازم است به نخست وزیر این رژیم غاصب یادآوری شود که ایران به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با بقایای گروه‌های تروریستی مورد حمایت شما و هم‌ پیمانانتان در سوریه حضور مستشاری دارد و ماندن و خروج این نیروها موضوع مرتبط با دولت های ایران و سوریه است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در این خصوص متذکر شد: تجربه چهار دهه ایران اسلامی ثابت کرده که جمهوری اسلامی ایران تهدیدپذیر نیست و با این گنده گویی‌ها هیچ خللی در عزم راسخ ملت ایران و محور مقاومت ایجاد نخواهد شد.
وی تاکید کرد: دست فرزندان ایران اسلامی در مقابل این رژیم جعلی روی ماشه است و در صورت لزوم آخرین درس تاریخ را به این روسیاه‌ترین جنایتکاران جهان خواهند داد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز اظهار کرد: ایشان در دفاع از حریم ولایت و امامت یک الگوی تمام عیار برای مبارزه سیاسی بود.
وی در این خصوص افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) برای مقابله با توطئه ترور شخصیت حضرت علی(ع) و دفاع از حریم ولایت، بهترین راه مبارزه را آگاه کردن مردم و بصیرت افزایی درباره تبیین شخصیت ولی زمان قرار داده و همچنین در مبارزات سیاسی خود از سکوت سیاسی و از رسانه‌های مردمی بهره می‌گرفت.
وی با تاکید بر این‌که پیشتازی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب و پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس ثابت می‌کند که حرکت بانوان در جمهوری اسلامی ایران وامدار مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) بوده است، افزود: تداوم خط مشی این مبارزات سیاسی در وصیت نامه سیاسی حضرت فاطمه(س) نهفته است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه گفت: حادثه تلخ سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش را که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حین بازگشت از ماموریت سقوط کرده و ۱۳ نفر کادر پروازی و خلبانان شهید می‌شوند را تسلیت عرض می‌کنم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه نیز گفت: غزه نماد مقاومت و پیروزی مردم فلسطین است و ۲۹ دی ماه که مصادف با پایان جنگ ۲۲ روزه در نوار غزه است برای تکریم شهدای این سرزمین، در تقویم کشورمان به روز "غزه" نامگذاری شده است.
وی در پایان رحلت محدث کبیر شیعه "حاج شیخ عباس قمی" را تسلیت گفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.