×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25248 خبر
از اعطای وام 150 میلیون تومانی تا خانه 200 متری!

در هفته جمعیت قرار داریم. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای تولد هر فرزند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به شرح ذیل است:
اعطای یک میلیون سهم بورس به هر فرزند 
در این قانون به ازای تولد هر فرزند یک‌میلیون تومان به صورت بلاعوض جهت سرمایه‌گذاری بورس به نام فرزندان متولد سال 1400 و بعد از آن اختصاص پیدا می‌کند.

افزایش 25 درصدی تسهیلات خرید مسکن
همچنین افزایش 25 درصد سقف تسهیلات مسکن جهت خرید، ساخت و جعاله به ازای هر فرزند و افزایش دو ساله دوره بازپرداخت و نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند اول تا پنجم و بالاتر به ترتیب از 10 تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
تسهیلات برای فرزند دوم به بعد
همچنین برای فرزندان دوم به بعد نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده که شامل این موارد است:
فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران و تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند دوم به میزان 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
تامین منزل 200 متری برای تولد فرزند سوم به بعد
برای تولد فرزند سوم به بعد تأمین زمین یا واحد مسکونی حداکثر 200 متری به قیمت تمام شده با دو سال تنفس و هشت سال قسط‌ بندی پس از تولد فرزند سوم، اختصاص وام 150 میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن با پرداخت بیست ساله مشروط به تولد فرزند سوم به بعد در سال 1399 یا پس از آن.

امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی تأمین مسکن خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم به بعد، معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم به بعد؛ به شکل اینکه هر فرزند 15 درصد؛ مشروط به تصویب در بودجه سنواتی.
تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند سوم تا پنجم و بالاتر به ترتیب از 30 تا 50 میلیون تومان، حق بهره‌برداری زمین با هدف تولید، کشاورزی و اشتغال و تخفیف 25 درصدی هزینه واگذاری با 50 درصد افزایش طول دوره بازپرداخت برای تولد فرزند سوم به بعد در نظر گرفته شده است. 
همچنین افزایش سنوات خدمت به میزان یکسال به ازای هر فرزند پس از تولد فرزند سوم تا پنجم و افزایش سوابق بیمه بیمه‌گذار زنان خانوار روستایی و عشایری با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال، از جمله قوانین و تسهیلات در نظر گرفته شده است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.