×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25387 خبر
احیای بافت‌ فرسوده از اولویت‌های دولت سیزدهم است

عابدین خرّم در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی از مصادیق نارضایتی شهروندان است و اهتمام مضاعف مدیریت شهری درخصوص جلوگیری از این پدیده نابهنجار ضروری است.

وی درخصوص الحاق روستاها به تبریز، گفت: مخالف الحاق روستاهای حاشیه شهر به تبریز هستم، چرا که وقتی هویت فرهنگی و تاریخی روستاها حفظ می‌شود مشکلات کمتری نیز برای تبریز ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: توسعه حمل‌ونقل در خیلی از حوزه‌ها باعث توفیقاتی برای شهر شده و در اولویت و نقطه توجه دولت نیز قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید سازوکار خاصی برای کاهش آلودگی هوای تبریز اتخاذ شود، گفت: هوای پاک یکی از موضوعات مهم شهری است و دولت نیز برنامه‌های متنوعی در حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا دارد.

خرّم با تاکید بر بحث سلامت شهروندان و مدیریت پسماندهای شهری، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و دانشجویان مستعد برنامه‌های مطلوبی در این حوزه دارند که شایسته است مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی تشریح کرد: احداث کارحانه نوآوری هم از دیگر اقداماتی است که می‌توان از ظرفیت آن در بحث تولید و عملیاتی کردن دستاوردهای نخبگان بهره گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در کنار اختلاف‌نظرها، تصمیم‌گیری‌‎های عاقلانه و کارهای مطلوبی انجام داده است، گفت: با همدلی و هماهنگی کارها روان‌تر پیش می‌رود و خوشبختانه شهردار تبریز هم از لحاظ فنی و اجرایی توان دارد و شورا باید از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کند.

وی، هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان را باعث تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان دانست و گفت: تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری از دغدغه‌های اصلی بنده بوده که متاسفانه در عمل شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نیستیم.

خرّم تاکید کرد: این امر نیازمند یک طرح مدون و دقیق است که شهرداری باید این ‌طرح را آماده کند.

استاندار آذربایجان شرقی، شورای ششم را جزو پاک‌دست‌ترین شوراهای شهر تبریز دانست و خاطرنشان کرد: قرارهای خدمت شهرداری تاثیر مطلوبی در رضایت شهروندان داشته و باید ادامه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.