×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 2 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25428 خبر
احتمال کاهش مدت سفر حج

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برای دیدار و گفت‌وگو با زائران هتل ورقان النور، بزرگترین هتل محل اسکان زائران ایرانی درمکه عازم این هتل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به محض ورود به لابی هتل ورقان‌النور، ترجیح داد راهی محل استقرار تیم پزشکی شود تا از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران خانه خدا قرار گیرد.

با ورود به طبقه مورد نظر و شنیدن اظهارات چند تن از زائران بیمار، یکی از پزشکان توضیح داد که روزانه بین 150 تا 200 نفربه 6 مطب که به صورت 24، 16 و 8 ساعته فعالیت دارند مراجعه می‌کنند و خدمات پزشکی و دارویی به زائران ارائه می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت سپس به سمت سالن غذاخوری خانم‌ها و آقایان رفتند. این هتل با توجه به اینکه نزدیک به 6 هزار زائر را در خود جای داده است چند سالن غذاخوری دارد ولی با این حال کمتر صندلی خالی به چشم می‌خورد. نیرو‌های بومی بلافاصله پس از اینکه گروهی از زائران غذای خود را میل کرده و از سالن خارج می‌شدند نسبت به آماده‌سازی میز‌ها برای استقبال از زائران تازه وارد اقدام می‌کردند.

چند زائر عرب زبان اهل خوزستان نیز که در میانه راه خود را به حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رسانده بودند ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که برای فراهم کردن زمینه عبادت و زیارت آن‌ها صورت می‌گیرد، به وی گفتند خدمات خوب است و خداوند شما را یاری دهد. این زائران برای حفظ خاطرات خود از این سفر دور سرپرست حجاج ایرانی را گرفته و گوشی به دست عکس یادگاری با نماینده ولی فقیه گرفتند.

بر پایه این گزارش، کاروان‌های متعددی از شهر‌های مختلف در این هتل در کنار هم حضور دارند؛ خوزستانی، آذربایجانی، اصفهانی، مازندرانی، مشهدی و تهرانی که تقریباً نکات و نقطه نظراتشان یکسان بود، اسراف در غذا، کمبود آسانسور در ساعات مراجعه به غذاخوری، تفاوت قیمت هزینه سفر و فضای اتاق‌ها.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت هم با توجه به حجم زائر موجود در این هتل بیش از زمان معمول بازدید‌ها وقت گذاشت و با حوصله به پرسش‌های زائران پاسخ داده و تصریح کرد که با وجود دستورالعمل‌های کشور میزبان برای اسکان در هتل‌ها، سازمان حج و زیارت از تعداد مصوب هم حداقل 10 درصد کمتر زائران را اسکان می‌دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در توضیح دلایل تفاوت قیمت هزینه سفر عنوان کرد: تفاوت قیمت‌ها به دلیل سال ثبت نام و پرداخت هزینه، خدمات و کیفیت هتل‌ها و‌ایستگاه پروازی بوده است.

میرهاشمی زائر تهرانی هم که دانشگاهی است درخواست داشت طول سفر کاهش یابد چرا که بخشی از زائران مسئولیت‌هایی را بعهده دارند و باید سریع‌تر به کشور بازگردند.

نماینده ولی فقیه نیز دراین ارتباط به محدودیت‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر و محدودیت‌هایی که از طرف کشور میزبان در مورد پرواز‌ها وجود دارد اشاره کرد ولی با این حال نوید داد با تلاش‌هایی که صورت گرفته است چند روزی از طول سفر کاهش و در جهت تسریع بازگشت حجاج همچنان تلاش‌ها ادامه یابد.

مجید درزی مدیر مجموعه اظهار کرد: ورقان النور شامل دو برج 20 و 18 طبقه با 1494 اتاق است و نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی در قالب 37 کاروان از 13 استان در آن اسکان دارند.

وی گفت: این هتل نوساز و از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به این حجم جمعیت و وجود ده‌ها آسانسور و چندین سالن غذاخوری و تلاشی که از سوی خادمان ضیوف‌الرحمان صورت می‌گیرد قطعاً در ساعاتی از روز مشکل کمبود آسانسور و سرویس‌دهی در غذاخوری‌ها بروز خواهد کرد.

منبع:تسنیم

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.