×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 4 مهر 1400  .::.   برابر با : Sunday 26 September 2021  .::.  اخبار منتشر شده : 15916 خبر
ارتباط واکسن کووید-۱۹ با از دست رفتن حس شنوایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هم نوا، نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد: مواردی از ناشنوایی حسی عصبی با از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ گزارش شده اما به نظر می رسد که تعداد موارد مشاهده شده به مراتب کمتر از آمار مورد انتظار است.

برآوردهای سیستم گزارش عوارض جانبی واکسن (VAERS) نشان می دهد: از دست رفتن ناگهانی حس شنوایی ناشی از واکسیناسیون کووید-۱۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۰.۳ تا ۴.۱ مورد در سال است.

آکادمی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن آمریکا برآورد کرده است که ناشنوایی حسی عصبی ناگهانی، سالانه ۵ تا ۲۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و در یک سال حدود ۶۶ هزار مورد جدید در ایالات متحده گزارش شده است.

محققان آمریکایی تاکید کردند: با این حال، کاهش شنوایی ناگهانی نیز می تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد بنابراین مشخص نیست که کاهش شنوایی ناگهانی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ تصادفی است یا ممکن است مربوط به واکسن باشد. علاوه بر این، برخی از بیمارانی که پس از تزریق دُز اول دچار کاهش شنوایی ناگهانی شده اند، به دلیل نگرانی در مورد ایمن بودن آن در دریافت دُز دوم مردد بوده اند.

به گفته محققان، یافته های بدست آمده بر اساس بررسیهای اولیه است زیرا هنوز اطلاعات قطعی در مورد این موضوع وجود ندارد اما می تواند اولین قدم مهم برای درک ایمنی واکسن کووید-۱۹ و سلامت شنوایی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از medpagetoday، سیستم گزارش عوارض جانبی واکسن (VAERS) نشان می دهد: در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۴۷ مورد ناشنوایی، از دست دادن ناگهانی شنوایی و ناشنوایی عصبی ناشی از واکسن کووید-۱۹ گزارش شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.