×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
اجرای ۸۰۰ عنوان برنامه طی دهه فجر امسال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، دوشنبه دهم بهمن ماه، در جمع خبرنگاران، به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان، با تاکید بر این‌که برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با محوریت جهاد تبیین و ملهم از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است که در راستای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، اظهار کرد: ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر استان طی جلسات مختلف و با شعار ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار از هفتم آذرماه در قالب ۲۴ کمیته تخصصی و با ۱۷ عضو اصلی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی ایران و دولت خدمتگزار در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز، اضافه کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های مختلفی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به نمایش درمی‌آید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در اولین روز از دهه مبارکه فجر که مصادف با ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی است، از مسیر فرودگاه تا وادی رحمت رژه موتورسواری انجام خواهد شد، ادامه داد: نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس و همچنین ویژه برنامه تجدید میثاق با انقلاب و امامین انقلاب از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با حضور حجت‌الاسلام عالی در مصلی امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌های این روز است.

وی با بیان این‌که در ۱۳ بهمن ماه نیز مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار شهدای ارامنه و گلزار شهدای وادی رحمت با حضور مسئولان برگزار خواهد شد، افزود: در قالب این برنامه تمامی گلزارهای شهدای شهری و روستایی حتی آرامستان‌های تک شهید غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدماتی فرهنگی در ایام الله دهه فجر در استان در راستای معرفی خدمات دولت، خاطرنشان کرد: در این ایام، ۷۹۰ عنوان پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

اسکندری، برگزاری جنگ‌های شادی، پخش فیلم‌های مختلف و همچنین جشن‌ها و ویژه برنامه‌ها را جزوی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر عنوان کرد و افزود: برگزاری جشن انقلاب ویژه بانوان، راه‌اندازی اتوبوس شادی و کتاب سیار در مسیرهای راهپیمایی، برپایی کارگاه شعر، داستان و دلنوشته "من میهنم را دوست دارم"، برپایی نمایشگاه ویژه روستاییان، کارگاه سواد رسانه‌ای، نمایشگاه توانمندسازی و... از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که یادواره کشوری نیمکت‌های سوخته در مدارس زینبیه و ثارالله میانه برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از کارآفرینان نمونه عشایری، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از مربیان و خبرنگاران، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری در حوزه ادبیات انقلاب، فصاسازی و تبلیغات محیطی، پخش بیش از ۵۰۰ دقیقه برنامه مختلف تلویزیونی و رادیویی به ویژه مرتبط با قشر نوجوان، جوانان و زنان، برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی تحت عنوان ایران زیبای من از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر این‌که جهادتبیین، الگوی تمامی تبیین‌های ما بوده که اگر از سال‌ها قبل به این موضوع عمل می‌کردیم قطعاً موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شد، یادآور شد: در این رابطه اقدام به برگزاری جلسات بصیرتی، تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب و جلسات بیانیه گام دوم اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ی نورافشانی و ندای تکبیر به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به ویژه در مسجد حاج احمد تبریز، یادآور شد: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نیز عصاره تمامی برنامه‌های این دهه بوده و مردم با حضور دشمن‌شکن خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و طراحان نقشه‌های اخیر خواهند زد؛ نقشه‌های دشمنان در حوادث اخیر نیز با حضور در صحنه‌ی ملت ولایتمدار ایران اسلامی خنثی شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان با تاکید بر این‌که طبق روال هر ساله، مسیر اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان دانشسرا به سمت میدان نماز تبریز است، افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن تبریز خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان و کمیته دانش آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، یادآور شد: در این کمیته‌ها نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده و تمرکز بیشتر روی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ بوده که به صورت گفت‌وگو محور اجرا خواهد شد.

اسکندری، با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر این‌که قران کریم، کتاب انقلاب ما بوده و قانون اساسی ایران اسلامی ماخوذ از این کتاب مقدس است، اضافه کرد: جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را که الهام گرفته از آمریکای جنایکتار بود و همچنین اهانت به مرجعیت را محکوم کرده و اقدام پارلمان اروپا در رابطه با اظهارنظر در مورد نهاد رسمی کشورمان را محکوم می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که دهه فجر مانور نرم علیه توطئه‌های دشمن است، یادآور شد: ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی با شعار انقلاب استوار شروع شده که گام‌های محوری در رابطه با جهادتبیین برخواهیم داشت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.