×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
اتصال خط آهن جلفا - نخجوان جزو اولویت‌های تجاری است

به گزارش همنوا ، یونس ژائله شامگاه شنبه در هشتاد و دومین نشست شورای گفتگوی آذربایجان شرقی اظهار کرد: جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت مواد نفتی، گاز و سایر کالاهای اساسی در بسیاری از کشورها شده و نرخ بعضی کالاها نسبت‌ به سال قبل با افزایش چهار برابری مواجه شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: هر تهدیدی، فرصتی را نیز ایجاد می کند؛ بنابراین در این زمینه باید از فرصت های به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز افزود: امیدواریم با ایجاد فضای مناسب گفتگو در روزهای آینده، مذاکرات روسیه و اوکراین به نتیجه برسد، توافق هر چه زودتر انجام شود و خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم تا انگیزه ای برای فعالیت بیشتر صنعتگران ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع تصویب افزایش حقوق کارگران در سال آینده گفت: اگر دولت به‌جای افزایش این رقم، ارزش پول ملی را افزایش داده و قیمت ارز را از ۲۶ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان برساند، قدرت خرید کارگران نیز افزایش می‌یافت و نیازی به ایجاد این رقم جدید نبود.

وی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با بیان اینکه اکنون زمان درستی برای اجرای این کار نیست و طبیعتاً این امر عوارضی همچون تورم را به دنبال دارد، اظهار داشت: برای ادامه حیات بخش کشاورزی و تولید نیازمند نقدینگی بالا هستیم که با توجه به میزان حجم نقدینگی واحدهای تولیدی و منابع بانک ها این موضوع غیرممکن است.

ژائله ادامه داد: کشت قراردادی، اصلاح بذر و تامین کود مناسب و این که این محصولات در زمان مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرند، جزو پیشنهادات ما است که امیدواریم با حمایت استانداری این طرح ها عملیاتی شود و تولید این محصولات افزایش یابد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این که باید برای تولید نهاده های دامی، برنامه جدی داشته باشیم، گفت: بهترین کار در این زمینه حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان استان است و این موضوع نیاز به بودجه و نقدینگی دارد؛ باید از دولت درخواست شود این طرح ها را تصویب کند تا کود و بذر مناسب در اختیار کشاورز قرار بگیرد چرا که فصل کشت به زودی می رسد و فرصت بسیار کمی باقی مانده است و باید در این زمینه سریع تصمیم گرفته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.